-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Sjelden kost
Lamborghini Veneno debuterer i Genève. Bilen skal realiseres, men den er allerede utsolgt.
Lamborghini markerer sitt 50-årsjubileum med å vise en meget eksklusiv modell på utstillingen. Veneno skal bygges og selges, men bare i tre eksklusive eksemplarer.
Dette er noe av det nærmeste man kommer en gate-lovlig racerbil, og ingeniørene har brukt mye tid i vindtunnel for å oppnå optimal aerodynamikk.
Drivlinjen består av en midtstilt 6,5-liters V12 koblet til en lynrask 7-trinns ISR girkasse som fordeler kreftene til alle fire hjul. Motoren varter opp med 750 hestekrefter, gjør 0-100 km/t på 2,8 sekunder og har en toppfart på 355 km/t.
Lamborghini har benyttet sin racing-erfaring for å utvikle den ultimate sportsbilen. Hele chassiset er designet som en monocoque i karbonfiber, samme materiell som er benyttet på alle synlige karosserideler. Fjærer og støtdempere er montert horisontalt.
I kjent Lamborghini-ånd er bilen oppkalt etter en okse, Veneno var en av de sterkeste og mest aggressive tyrer man noensinne har sett på en arena, og i 1914 ga den banesår til en av tidens mest legendariske toreadorer – José Sanchez Rodriguez.
De tre kundene som har sikret seg hvert sitt eksemplar av den eksklusive bilen må hver bla opp tre millioner euro, pluss lokale avgifter.