-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
En Infiniti for Europa
Dessverre er Infiniti et merke som ikke selges i Norge. Vi synes likevel deres Genève-nyhet er verd noen linjer på BilNorge.no.
Infiniti er Nissans luksusmerke på samme måte som Lexus er det for Toyota. Og selv om merket har sin største kundegruppe i Nord-Amerika, er salget også i gang i utvalgte markeder på vårt kontinent.
Nå lanseres en ny modell som kan øke volumet i disse markedene. EX-serien er en crossover med moderate dimensjoner, og EX30d er første medlem i familien med dieselmotor – nærmere bestemt en treliters V6.
Den kan skryte av 235 hk og et maks dreiemoment på 550 Newtonmeter ved 1750 omdreininger. Kreftene fordeles til alle fire hjul gjennom en 7-trinns automatkasse.
Vi tar med at du kan bikke 100 km/t i løpet av 7,9 sekunder og at snittforbruket er oppgitt til 0,84 liter på mila.
I Storbritannia, hvor salget starter til sommeren, regner Infiniti med at åtte av ti EX-modeller blir utgaven med dieselmotor. Det kan nok tenkes at en og annen entusiast tar skjeen i egen hånd og henter et eksemplar til Norge også. Men da fortrinnsvis fra et marked hvor rattet sitter på riktig side.