-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Rinspeed går for spenning
For første gang viser Rinspeed et forslag til en elbil. Men de har mer enn selve bilen å by på.
Som vanlig på disse tider av året, et par uker før Detroit-utstillingen, sniker sveitsiske Rinspeed seg inn i mailboksen vår for å fortelle hva de skal presentere i Genève i mars neste år. I år har de tenkt elektrisk og kompakt, ikke akkurat uvanlig et drøyt år etter at finanskrisen slo inn og sendte bilindustrien i tenkeboksen.
”UC?” heter kreasjonen, og du kan selv velge om det skal være en forkortelse for ”Urban Commuter” eller ”You See?”
Den kompakte toseteren har en lengde på 2,5 meter, hvilket betyr parkering på tvers i trange bygater. Skal du forflytte deg over lengre avstander, har Rinspeed utviklet et konsept for å sette UC? på toget. Komfortabelt og uten kø og stress. En mobil carport med integrert ladestasjon kan bookes via Internett.
”UC? – det er en emosjonell webbasert bilverden som på en intelligent måte kombinerer offentlig og privat transport. Vi ønsker å skape et samfunn for mennesker som er åpne for en ny definisjon av mobilitet,” sier den kreative Rinspeed-sjefen, Frank M. Rinderknecht.
Bilen betjenes med en joystick og kan oppvise et dreiemoment på 124 Newtonmeter. En rekkevidde på 120 km og en toppfart på 110 km/t høres ut som grei dekning av daglige behov for urbanister. Men det beste med bilen og systemet, er at det er skapt med tanke på produksjon.
Konseptet kan enkelt tilpasses for masseproduksjon hos en volumprodusent. Ifølge Rinspeed har de allerede inngående samtaler med potensielle partnere.