-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Sprek stasjonsvogn
Den første Golf GTD kom så tidlig som i 1982, men Volkswagen har aldri tilbudt den som stasjonsvogn før. Her er de første offisielle bildene av den sporty familiebilen som snart skal debutere.
Det har ligget i kortene at VW skulle lansere en heftigere utgave av Golf stasjonsvogn enn 150-hesterne som er toppmodellene i dag, enten du velger bensin eller diesel.
To spreke
Og nå får vi bekreftet at det ikke blir bare én modell, men to. På LA Auto Show sist høst møtte vi Golf R stasjonsvogn, og nå kommer altså den mer moderate Golf GTD i samme karosseriform.
Drivlinjen er den samme som i kombikupeen – en 2,0-liters TDI-motor med 184 hestekrefter og et dreiemoment på 380 Newtonmeter. Standard girkasse er sekstrinns manuell, men den kan også leveres med DSG automatgirkasse.
Null til hundre skal kunne foretas på 7,9 sekunder som er fire tideler saktere enn hva en femdørs greier. De høye ytelsene til tross – snittforbruket er på akseptable 0,44 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 115 g/km.
GT-detaljer
Golf GTD har detaljer som skiller den fra en vanlig Golf stasjonsvogn, som grill med bikubemønster, spesielle støtfangere, sideskjørt og sotede baklykter. Videre har den 17-tommers felger, sorte takrails og doble, forkrommede eksosrør.
Blant standardutstyret inngår bi-xenon hovedlys, sportsunderstell som senker bil med 15 mm, samt progressiv servostyring som tilpasser seg hastighet og kjørestil.
Innomhus finner vi skotskrutete sportsseter, opplyste dørterskler og sort trekk i tak og på stolper. Sportratt i skinn, aluminiumspedaler og girkule formet som en golfball er andre GT-spesialiteter.
Golf GTD stasjonsvogn får sin verdensdebut på bilutstillingen i Genève som åpner i mars.
Og hva skjer så i Norge?
– Vi skal ikke ta inn Golf GTD grunnet lite salgspotensial her, sier informasjonssjef Anita Svanes hos Harald A. Møller.
Du lurer kanskje på årsaken?
– Nye Golf Alltrack kommer med samme motor med DSG og 4MOTION i tillegg. Det blir et mer attraktivt alternativ enn GTD som kun har forhjulsdrift, konstaterer Svanes.