-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Neste Toyota blir C-HR
C-HR, en splitter ny kompakt crossover, men mindre enn Rav4, blir Toyotas fluepapir på Genève-utstillingen i mars.

Etter å ha trukket rundt på crossover-konseptet C-HR siden Paris-utstillingen høsten 2014,og sist i Frankfurt høsten 2015, er det endelig klart for den helt ferdige Toyota-modellen med samme navn på Genève-messen i mars.
Sa du at tankene dine streifet bortom Honda HR-V? Ikke rart det. Selv om det etter hvert begynner å bli tett mellom de litt høybygde kompaktkonkurrentene i Europa, står HR-V nærmest.
Riktignok er C-HR en tanke større (4,35 meter mot 4,29 meter), men begge bygges som hybrid og begge har bakdører med «skjulte» dørhåndtak.
Moderne plattform
etter nye Prius på Toyotas nye TNGA-plattform (Toyota New Global Architecture), tar til i Tyrkia mot slutten av året.
Informasjonssjef Espen Olsen hos den norske importøren kan ikke love biler til Norge før i 2017.
Siden plattformen er hentet fra Prius vil mye av teknologien også være lik. Det betyr 1,8-liters bensin/elektrisk hybrid drivlinje, ved siden av tradisjonell bensinmotor.
Hvorvidt Toyota trosser Europas dieselhunger og velger bort dieselmotoren i C-HR er uklart. Ingen av konkurrentene har våget akkurat det. Uansett er C-HR med dieselmotor neppe aktuell i Norge så lenge det fins en avgifts-gunstig hybrid.
Populært segment
Med C-HR tar Toyota opp konkurransen i den raskest voksende bilklassen i Europa. Salget av små SUV-er økte med 36 prosent i fjor til 1,04 millioner enheter, samtidig som kompaktbilene var opp 17 prosent til 1,17 millioner.
De viktigste konkurrentene i Norge blir Nissan Qashqai, Opel Mokka, Mazda CX-3, Honda HR-V, Mitsubishi ASX, Peugeot 3008 og Suzuki SX 4 S-Cross.
Toyota forsøkte seg for noen tid siden med Urban Cruiser, en liten SUV basert på teknikk fra Yaris. Den ble ingen suksess i Norge.