-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Neste Toyota blir C-HR
C-HR, en splitter ny kompakt crossover, men mindre enn Rav4, blir Toyotas fluepapir på Genève-utstillingen i mars.
Etter å ha trukket rundt på crossover-konseptet C-HR siden Paris-utstillingen høsten 2014,og sist i Frankfurt høsten 2015, er det endelig klart for den helt ferdige Toyota-modellen med samme navn på Genève-messen i mars.
Sa du at tankene dine streifet bortom Honda HR-V? Ikke rart det. Selv om det etter hvert begynner å bli tett mellom de litt høybygde kompaktkonkurrentene i Europa, står HR-V nærmest.
Riktignok er C-HR en tanke større (4,35 meter mot 4,29 meter), men begge bygges som hybrid og begge har bakdører med «skjulte» dørhåndtak.
Moderne plattform
etter nye Prius på Toyotas nye TNGA-plattform (Toyota New Global Architecture), tar til i Tyrkia mot slutten av året.
Informasjonssjef Espen Olsen hos den norske importøren kan ikke love biler til Norge før i 2017.
Siden plattformen er hentet fra Prius vil mye av teknologien også være lik. Det betyr 1,8-liters bensin/elektrisk hybrid drivlinje, ved siden av tradisjonell bensinmotor.
Hvorvidt Toyota trosser Europas dieselhunger og velger bort dieselmotoren i C-HR er uklart. Ingen av konkurrentene har våget akkurat det. Uansett er C-HR med dieselmotor neppe aktuell i Norge så lenge det fins en avgifts-gunstig hybrid.
Populært segment
Med C-HR tar Toyota opp konkurransen i den raskest voksende bilklassen i Europa. Salget av små SUV-er økte med 36 prosent i fjor til 1,04 millioner enheter, samtidig som kompaktbilene var opp 17 prosent til 1,17 millioner.
De viktigste konkurrentene i Norge blir Nissan Qashqai, Opel Mokka, Mazda CX-3, Honda HR-V, Mitsubishi ASX, Peugeot 3008 og Suzuki SX 4 S-Cross.
Toyota forsøkte seg for noen tid siden med Urban Cruiser, en liten SUV basert på teknikk fra Yaris. Den ble ingen suksess i Norge.