-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Neste Toyota blir C-HR
C-HR, en splitter ny kompakt crossover, men mindre enn Rav4, blir Toyotas fluepapir på Genève-utstillingen i mars.

Etter å ha trukket rundt på crossover-konseptet C-HR siden Paris-utstillingen høsten 2014,og sist i Frankfurt høsten 2015, er det endelig klart for den helt ferdige Toyota-modellen med samme navn på Genève-messen i mars.
Sa du at tankene dine streifet bortom Honda HR-V? Ikke rart det. Selv om det etter hvert begynner å bli tett mellom de litt høybygde kompaktkonkurrentene i Europa, står HR-V nærmest.
Riktignok er C-HR en tanke større (4,35 meter mot 4,29 meter), men begge bygges som hybrid og begge har bakdører med «skjulte» dørhåndtak.
Moderne plattform
etter nye Prius på Toyotas nye TNGA-plattform (Toyota New Global Architecture), tar til i Tyrkia mot slutten av året.
Informasjonssjef Espen Olsen hos den norske importøren kan ikke love biler til Norge før i 2017.
Siden plattformen er hentet fra Prius vil mye av teknologien også være lik. Det betyr 1,8-liters bensin/elektrisk hybrid drivlinje, ved siden av tradisjonell bensinmotor.
Hvorvidt Toyota trosser Europas dieselhunger og velger bort dieselmotoren i C-HR er uklart. Ingen av konkurrentene har våget akkurat det. Uansett er C-HR med dieselmotor neppe aktuell i Norge så lenge det fins en avgifts-gunstig hybrid.
Populært segment
Med C-HR tar Toyota opp konkurransen i den raskest voksende bilklassen i Europa. Salget av små SUV-er økte med 36 prosent i fjor til 1,04 millioner enheter, samtidig som kompaktbilene var opp 17 prosent til 1,17 millioner.
De viktigste konkurrentene i Norge blir Nissan Qashqai, Opel Mokka, Mazda CX-3, Honda HR-V, Mitsubishi ASX, Peugeot 3008 og Suzuki SX 4 S-Cross.
Toyota forsøkte seg for noen tid siden med Urban Cruiser, en liten SUV basert på teknikk fra Yaris. Den ble ingen suksess i Norge.