-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
SsangYong viser nok en konseptbil
Det er liksom ikke noen bombe lenger at SsangYong kommer med en konseptbil. Ikke at den har et ubegripelig navn heller. Gjett hva XAVL betyr!
Det må være frustrerende å være SsangYong-leverandør. De (og vi) blir stadig lovet nye og spennende modeller når det dukker opp et nytt konsept på bilutstillingene, men så blir det liksom ikke noe mer ut av det.
I rettferdighetens navn kom jo Tivoli til slutt, både i stor (riktignok som XLV uten Tivoli i navnet) og ikke fullt så stor utgave, og det har sikkert vært en konseptbil bakover i historien som har vært grunnlaget for disse.
Men bare ut av hodet mitt kan jeg plukke XIV fra Frankfurt 2011, og deretter har vi hatt, minst, SUT, XUV, XAV-Adventure, XLV-Air, LIV og det er sikkert en bråta jeg har glemt.
Alle var svært kompetente både i form og innhold, men ikke veldig kompetente i utholdenhet og oppfølging. Litt underlig det hele.
SsangYong eies av indiske Mahindra & Mahindra (som også har kjøpt Pininfarina) – et selskap som er blant de 20 største hjemme, og som sikkert vet at noen av SsangYongs modeller er slike det virkelig spørres etter for tiden.
I hodet mitt har de alle muligheter til å sette i gang en produksjons- og produkt-offensiv, men det virker som om familien hjemme i India (selskapet ledes fremdeles av en Mahindra) ikke helt tør trykke på GO-knappen.
Men koreanerne har i hvert fall fått lov til å reise til Genève neste uke med enda en konseptbil. Som de har døpt – tro du meg – XAVL. Og – enda mer utrolig – det betyr altså eXciting Authentic Vehicle Long SUV.
Med i den foreløpige teksten får vi vite at den er en videreutvikling fra Frankfurt 2015-konseptet og at den fremstår som tøff og maskulin, samtidig som den går mot det avanserte og praktiske som en MPV står for.
Dessuten rommer den komfortabelt 7 passasjerer, og tilbyr stor innvendig plass, “connected car” teknologi og digitale instrumenter.
Og den er utstyrt med det siste innen førerassistent-systemer og beskyttelse for fotgjengere, fører og passasjerer.
Det jeg er spent på er: når skal merket og modellene få den farten på seg som både markedet og merkets tålmodige importører og forhandlere virkelig fortjener?