-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Spyker med svensk maskin
Ikke bare var Victor R. Muller, kontroversiell wannabe Saab-frelser, på plass med en ny Spyker. Han kom dit sammen med Christian von Koenigsegg som hadde en ny motor til ham.
Jeg lurer på om de snakket Saab sammen. Begge kastet seg ivrig ut i kampen om å frelse merket da det var i ferd med å gå under. Begge måtte trekke seg tilbake med ganske store sår. Noen av sårene skyltes den andre.
Les: Saab kan bli 25 prosent norsk
Les også: Spyker i boks med Saab-avtale
Men nå var alt smil og hygge.
Sammen med en åpen Preliator som har alle de vanlige kjennetegnene til en Spyker. Originalt (er det ikke det man høflig sier) karosseri, et interiør som går ganske langt både når det gjelder vaffelsøm og forkrommede detaljer, og helt klare sportsbilegenskaper.
Muller har pleid å bruke Audis V8 motorer, men det er her Koenigsegg kommer inn. For Spyker skal kjøpe sine nye motorer derfra. 5-liters, normalpustede, på 600 hk og 600 Nm.
Gamle kjente
Ingen av de to syns dette er noe unaturlig samarbeid. «Vi har kjent hverandre lenge, og begge deler vi entusiasmen over håndbygde kvalitetsprodukter», sier Christian von Koenigsegg som slett ikke behøver legge til at de to kjemper jo ikke akkurat om de samme kundene.
Det er litt mer jåleri og fashion i Spyker-sfæren enn i hardcore gruppen til svenskene.
Den bilen som debuterte nå er altså spyder-utgaven av den coupeen som dukket opp i fjor.
De bygges ved siden av hverandre i Coventry, og begge skal nå bruke den svenske motoren som altså er spesialtilpasset Spykers formål – det betyr blant annet en 6-trinns girkasse. Foreløpig er disse bilene rasjonert til 100 eksemplarer hver.
Karbonfiber karosseri, mye aluminium og litt smart aerodynamikk visste jeg om. Men det var nytt for meg at fjæringen henter du fra Lotus.
Og på infotainment området er de nå særdeles nettet, og Spotify og Apple Music kan du hente ned ved å bruke håndbevegelser.
For øvrig var Victor Muller den vanlige, fornøyde og veltalende, og da jeg spurte ham om den store SUV-en – Peking-to-Paris-modellen – forsikret han med om at det skulle bli den neste modellen.
Med Koenigsegg motor?
«Vi kommer nok til å fortsette samarbeidet».