-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Avkledt Mercedes-SUV
Ferske bilder viser en nærmest helt naken Mercedes-Benz GLC – modellen tidligere kjent som GLK.
Artisten tidligere kjent som Merceds-Benz GLK kommer i helt ny utgave til høsten. Her ser du bilen nærmest uten kamuflasje.
Kommende GLC drar ikke overraskende med seg mye av designspråket til C-klassen, modellen GLC drar med seg mye av drivlinjene fra. Motorer og girkasser kjenner vi allerede i C-klassen, slik som 1,8-liters-bensinen og den velkjente 2,1-liters-dieselen. Begge disse kommer i en rekke effektvarianter, og kronen på verket blir sannsynligvis en V6-er, hetende GLC 350.
Det er vel ikke helt utenkelig å forvente en AMG-modell heller – både GLA og GLE kan skilte med Affalterbach-utgaver, og når C-klassen donerer mye av chassiset, burde det ikke være lang vei fra C63 til GLC63?
For norske forhold er det derimot helt legitimt å drømme om en GLC 350e – som ladbar hybrid. Når C-klassen og GLE kan, hvorfor ikke GLC?
Utseendemessig blir nye GLC en langt mindre kantete bil enn den utgående GLK. Taket skråner mer enn på GLK, men den litt coupé-aktige sideprofilen hjelpes mer av vinduslinja, som skråner omtrent som en forrige generasjons Honda CR-V.
Akselavstand og sporvidde ser ut til å ha økt en del sammenlignet med GLK, og skal distansiere bilen mer fra minste-SUV-en GLA. Det er uansett langt opp til GLE størrelsesmessig.
Innvendig forventer vi et interiør som tar med seg mange av elementene fra C-klassen, men tilpasset den noe mer høyreiste stillingen en GLC tross alt har. Kanskje inkluderer det noe flere oppbevaringsrom eller andre praktiske løsninger.
For de som ikke er så opptatt av praktiske løsninger, kan kanskje kommende GLC Coupé være tingen. Bilen går rett i klinsj med BMW X4 – en biltype alle elsker å hate.
Nye Mercedes-Benz GLC er forventet å finne veien til forhandlerne utpå høsten en gang.