-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Hot familietransportør
Volkswagen har sagt at GTI kun skal lages som hatch med tre eller fem dører. Men de har ikke utelukket at det kan komme en mer muskuløs stasjonsvogn med en annen betegnelse, som den våre fotografer har fanget her.
En god del kan tenke seg en Golf stasjonsvogn med mer enn 150 dieselhester – det er nemlig den kraftigste motoren man får i stasjonsvognen i dag.
Motorer mangler det jo ikke akkurat i VW-familien, man har jo en 184-hesters 2.0 TDI i Golf GTD og en 220/230-hesters 2.0 TSI i Golf GTI. Og man har en enda hissige toliter som benyttes i Golf R.
Og det er Golf R-motoren, en toliter med hele 300 hestekrefter som testes ut i denne prototypen av Golf stasjonsvogn – sannsynligvis i kombinasjon med DSG girkasse og 4Motion som er standard i Golf R.
En talsmann for Vollswagen sier det foreløpig ikke er tatt stilling til om det skal bygges en Golf R stasjonsvogn, men om den går til samlebåndet kan vi regne med tilsvarende styling og ytelser som vi finner i Golf R kombi.
Da er det snakk om null til hundre på rundt fem sekunder og potensiell toppfart på 250 km/t.
Jeg er sikker på at Volkswagen finner et knippe kunder som er villig til å bla opp rundt 650.000 kroner for en Golf R stasjonsvogn, men noe dagligdags syn på veien blir bilen neppe, hvis nå VW skulle beslutte å sette den i produksjon.