-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Hot familietransportør
Volkswagen har sagt at GTI kun skal lages som hatch med tre eller fem dører. Men de har ikke utelukket at det kan komme en mer muskuløs stasjonsvogn med en annen betegnelse, som den våre fotografer har fanget her.
En god del kan tenke seg en Golf stasjonsvogn med mer enn 150 dieselhester – det er nemlig den kraftigste motoren man får i stasjonsvognen i dag.
Motorer mangler det jo ikke akkurat i VW-familien, man har jo en 184-hesters 2.0 TDI i Golf GTD og en 220/230-hesters 2.0 TSI i Golf GTI. Og man har en enda hissige toliter som benyttes i Golf R.
Og det er Golf R-motoren, en toliter med hele 300 hestekrefter som testes ut i denne prototypen av Golf stasjonsvogn – sannsynligvis i kombinasjon med DSG girkasse og 4Motion som er standard i Golf R.
En talsmann for Vollswagen sier det foreløpig ikke er tatt stilling til om det skal bygges en Golf R stasjonsvogn, men om den går til samlebåndet kan vi regne med tilsvarende styling og ytelser som vi finner i Golf R kombi.
Da er det snakk om null til hundre på rundt fem sekunder og potensiell toppfart på 250 km/t.
Jeg er sikker på at Volkswagen finner et knippe kunder som er villig til å bla opp rundt 650.000 kroner for en Golf R stasjonsvogn, men noe dagligdags syn på veien blir bilen neppe, hvis nå VW skulle beslutte å sette den i produksjon.