-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Vezel klar for Japan
På Tokyo Motor Show viste Honda en kompakt crossover med elegante linjer og praktiske egenskaper. Nå er den på markedet i Japan.
«Elegansen til en coupé og funksjonaliteten til en minivan» - vi hører stadig slike floskler når bilprodusentene skal beskrive sine nyeste kreasjoner. I tillegg lover de i tilfellet Vezel at den har «eksellent drivstofføkonomi».
Vi får foreløpig verken en nærmere titt eller anledning til å sjekke ut forbruket i praksis, for Vezel skal i første omgang kun selges på hjemmemarkedet.
Men de gir håp til den norske Honda-organisasjonen som ønsker en slik modell i porteføljen sin – i 2015 kommer den til Europa.
LES OM: Honda på Tokyo Motor Show
Honda lover et rommelig interiør med god plass i forsetene, mens baksetene er «magic seats» hvor sitteputen kan foldes opp mot ryggen når man skal frakte høye gjenstander som planter etc.
Bagasjerommet har en kapasitet på inntil 453 liter med setene på plass – det er tilstrekkelig til for eksempel tre golfbagger.
I Japan skal bilen leveres med bensinmotor eller hybrid drivslinje, og begge kan kombineres med firehjulsdrift.
Sport Hybrid i-DCD er Hondas neste generasjon hybridsystem. Det kombinerer en 1,5-liters direkte innsprøytet bensinmotor med elmotor og gir ifølge Honda tilsvarende effekt som en 2,0-liters motor. Samtidig lover de klasseledende drivstofføkonomi blant japanske produsenter.
Vezel Hybrid blir den første Honda som tilbys med Real Time All-Wheel Drive som fordeler kreftene mellom for- og bakaksel mer presist gjennom elektronisk styring.
Hva modellen skal hete når den kommer til Europa er foreløpig ikke kjent, det samme gjelder drivlinjer, spesifikasjoner og øvrige detaljer. 1,6-liters dieselmotoren blir nok meget aktuell i denne sammenheng.