-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Hyper-limo på Ram-basis
Vi har så vidt vist den før – Aznom Palladium – men var ikke sikre på om det var sant. Det var det, vi har fått en ny kandidat til topp-ti: verdens styggeste biler.
Aznom må man ta på alvor. I hvert fall når de ikke prøver å lage biler på egenhånd.
De er for eksempel stor leverandør av accessoirer til Pagani – og det er ikke 50-øres plastbiter vi snakker om i den sammenheng.
Dessuten har de gjort eksklusive innredninger på individuell basis for en rekke forskjellige biler, fra Fiat 500 og oppover.
Men fra det Corvette-avviket de viste oss for mer enn 10 år siden, og fremover har jeg vært litt mindre enn imponert over Aznom som bilskaper.
Nå som jeg har fått en skikkelig presentasjon av deres mektige Palladium, er det heller ingen grunn til å hoppe begeistret opp og applaudere.
Akkurat som de gjorde for to år siden har de tatt utgangspunkt i en Ram 1500 Pickup og lagt på et massivt karosseri som gir utrykket limousine en helt ny betydning.
Men den Atulux de viste i 2018 var enda merkeligere, for der var det er stort bagasjerom over den bakerste delen av det som en gang hadde vært planet.
Nå har de heldigvis greid å trekke taket og den brede C-stolpen lenger bakover og gitt avslutningen er tydeligere fastback-preg.
Men det hindrer jo ikke at linjer og former er i ubalanse hele veien. Fra den vulgære krom-fronten, via sidene med de enorme skjerm-antydningene over bakhjulene til hekken som ikke helt kan bestemme seg om den vil være en Aston Martin eller en VW 1600 fast back.
Bagasje«luken» er forresten formet som en skuff du bare trekker ut. Bagasjevolum på 621 liter får vi vite.
Dessuten er målene så omfattende at de alene burde være nok til å karakterisere den som vulgær: 596 x 209 x 197 på 367 cm akselavstand – og en vekt som holder følge: 2.650 kg.
V-åtteren med to turboer gir 710 hk og 950 Nm og skaffer bilen 210 km/t gjennom en åttetrinns automat.
Når det gjelder interiøret er det først og fremst baksetene som gir det helt skikkelige VIP-inntrykket. Med Microsoft Surface X Pro pader for underholdninger, og kjøleskap som kan trekkes ut – med muligheter for forfriskninger.
Men jeg håper løse gjenstander kan tjores, for halve poenget med å bruke dette ganske stive 4x4-chassiset må jo være at den skal kunne brukes i terrenget. I ganske grovt terreng faktisk, kjenner jeg Ram riktig.
Aznom har ikke sagt et ord om prisen. Men de lover oss at de skal ikke belaste verden med mer enn ti eksemplarer av denne.
Hørte jeg et unisont, lettelsens sukk?