-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Hyundai lanserer ny hybrid
Hyundai har lansert en ny Elantra. Ikke bare er den hybrid – den kjører også på gass.


Elantra LPI HEV kombinerer gass og strøm
Elantra LPI HEV er, ifølge Hyundai, verdens første bilmodell som kombinerer gass med en hybrid drivlinje.
Dermed oppnår man et CO2-utslipp på 99 g/km, noe som kvalifiserer til betegnelsen SULEV på hjemmebane – en kategori for biler med ekstra lave utslipp.
Hyundai viste en avansert fremtidsbil på Seoul-utstillingen i vår
Forbrenningsmotoren er en 1,6-liter med 114 hk som altså drives på gass. I tillegg byr en liten elektrisk motor på 15 kW og 105 Newtonmeter. Kreftene sendes til drivhjulene via en trinnløs CVT automatkasse.
Sammenlignet med en standard Elantra med 1,6-liters motor, er forbruket ifølge Hyundai redusert med 47 prosent. Når så gass koster halvparten av bensin, er det nok flere koreanske kunder som er villige til å bla opp litt ekstra for en hybridbil.
Batteriene er av typen Litium Ion Polymer som i følge Hyundai har høyere energitetthet, lavere produksjonskost, er mer robuste og tåler flere opp- og utladninger enn Litium-ion batterier.
Hele bilen er utviklet av Hyundai og lokale partnere. Dersom den blir en suksess på hjemmebane, kan det vel tenkes den klargjøres for andre markeder også.