-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Her får Tesla mer å bryne seg på
Her er de første spionbilder av andre modell under den nye Ioniq-paraplyen. Den kan bli en tøff utfordrer for Tesla.
Da Hyundai lanserte Ioniq som sub-brand i fjor nevnte de konkret tre modeller. Ioniq 5 kjenner vi godt etter at den har tatt det norske markedet med storm.
Les vår prøvekjøring av Ioniq 5
Hittil i år er det ifølge OFV registrert 1604 nye Ioniq 5 på norske skilter, hvilket gir den en 19. plass på modellstatistikken. Det tallet vil nok øke betydelig etter hvert som leveringssituasjonen bedrer seg.
I dag kan vi bringe de første bilder av andre modell ut – Ioniq 6 som etter opprinnelige planer skal på markedet i 2022.
Hyundai beskriver Ioniq 6 som en sportslig sedan basert på elegante Prophecy Concept som ble vist i mars 2020, og da er det lett å skjønne at den blir en potensiell konkurrent Teslas sedaner.
Nå vet vi foreløpig lite konkret om bilen, så det er vanskelig si om det er Model S eller 3-eren som er målskiven.
Produksjonsutgaven av Ioniq 5 lå tett opptil 45 Concept som ble vist høsten 2019, så det er grunn til å anta det samme vil skje med Ioniq 6 kontra Prophecy. I så fall er det bare å glede seg.
Bilen skal bygges på Hyundais avanserte elbilplattform med 800-volts teknologi som tillater lynrask lading kombinert med muligheten god rekkevidde.
Ifølge koreanske medier er Ioniq 6 noen måneder forsinket, så produksjonen starter først neste sommer. Årsaken skal være endringer i den endelige designen, samt at bilen får en kraftigere batteripakke enn den opprinnelig var tiltenkt.
Det betyr at bilen vi presenterer her muligens ikke har den endelige utformingen. Men det spiller ikke så stor rolle, for bilen som skal på markedet blir uansett lavere og rundere i formene enn den godt kamuflerte prototypen som her er avbildet under testing i Tyskland.
Gjennom kamuflasjen kan vi likevel se at lyktene, både foran og bak, ser ut til å tilsvare de som sitter på Ioniq 5.
Og hvis du lurer på den tredje modellen, Ioniq 7, så er det eneste vi foreløpig vet at den blir en SUV / crossover i formatet over Ioniq 5 og at den skal på markedet i 2024.