-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Rett fra skrekk-kabinettet
Jeg trodde egentlig ikke det gikk an å lage noe styggere enn en BMW X6. Frankfurt-utstillingen viste hvor feil jeg tok.
Heldigvis var den gjemt milevis fra der hvor det store publikum vandret, men likevel må det bemerkes at AG Excaliburs Gleb Shcheglov-designede Alligator-versjon av den store BMW-en, ble vist frem på årets Frankfurt-utstilling.
For meg vil den lenge leve som et eksempel på noe som kanskje ikke burde ha vært vist. Schtøggere blir det ikke – i mine øyne.
Gleb Shcheglov er en designer fra Litauen der også dette firmaet som bygger disse tingene, Eistika, befinner seg.
Unikt portrett
Unge Gled har en egen hjemmeside der det ligger tekster som tyder på at han har tenkt litt på Meningen med Livet.
«Mine biler er skapt for å være et unikt portrett av dens bruker. En bil som blir en slags arkitektur som blir bygget på basis av en dekoding av vår kundes daglige liv, hans behov, hans drømmer og han oppfatninger…»
Han avslutter også heldigvis med at «Jeg er Gleb Shcheglov. Som sjefdesigner er det jeg personlig som tar alt ansvaret».
Flott, så slipper vi å skylde på andre.
Mer, mer, mer
Nå er det imidlertid bare å slå fast at det vi har her er et karosseri-kit der bredden over forhjulene er økt med ti cm og bredden bak er økt med 15, og overhenget foran er 20 cm lenger og hvor han dessuten har økt høyden på karosseriplater både foran og bak med 10 cm.
Dessuten har han lagt på 24 x 9 tommers hjul for virkelig å fortelle at dette er stort.
Og så tegnet en ny front da. Det er lenge siden jeg har sett noe verre – og håper det blir lenge til neste gang.
Men det skal disse folkene ha – de rykker litt opp i en presentasjon som etterhånden blir ganske uniformert og ganske banal. Jeg skulle bare ønsket de kunne gjort det på en litt mer elegant måte.