-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Rett fra skrekk-kabinettet
Jeg trodde egentlig ikke det gikk an å lage noe styggere enn en BMW X6. Frankfurt-utstillingen viste hvor feil jeg tok.
Heldigvis var den gjemt milevis fra der hvor det store publikum vandret, men likevel må det bemerkes at AG Excaliburs Gleb Shcheglov-designede Alligator-versjon av den store BMW-en, ble vist frem på årets Frankfurt-utstilling.
For meg vil den lenge leve som et eksempel på noe som kanskje ikke burde ha vært vist. Schtøggere blir det ikke – i mine øyne.
Gleb Shcheglov er en designer fra Litauen der også dette firmaet som bygger disse tingene, Eistika, befinner seg.
Unikt portrett
Unge Gled har en egen hjemmeside der det ligger tekster som tyder på at han har tenkt litt på Meningen med Livet.
«Mine biler er skapt for å være et unikt portrett av dens bruker. En bil som blir en slags arkitektur som blir bygget på basis av en dekoding av vår kundes daglige liv, hans behov, hans drømmer og han oppfatninger…»
Han avslutter også heldigvis med at «Jeg er Gleb Shcheglov. Som sjefdesigner er det jeg personlig som tar alt ansvaret».
Flott, så slipper vi å skylde på andre.
Mer, mer, mer
Nå er det imidlertid bare å slå fast at det vi har her er et karosseri-kit der bredden over forhjulene er økt med ti cm og bredden bak er økt med 15, og overhenget foran er 20 cm lenger og hvor han dessuten har økt høyden på karosseriplater både foran og bak med 10 cm.
Dessuten har han lagt på 24 x 9 tommers hjul for virkelig å fortelle at dette er stort.
Og så tegnet en ny front da. Det er lenge siden jeg har sett noe verre – og håper det blir lenge til neste gang.
Men det skal disse folkene ha – de rykker litt opp i en presentasjon som etterhånden blir ganske uniformert og ganske banal. Jeg skulle bare ønsket de kunne gjort det på en litt mer elegant måte.