-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Renault oppdaterer Kadjar
Renault foretar en midtlivs-oppgradering av sin mellomstore SUV. Men det mangler en viktig brikke for å oppnå suksess i Norge.
Renault Kadjar utgjør et ubetydelig innslag på den norske SUV-statistikken. Hittil i år er det ifølge OFV registrert 77 stykker av dem, ned fra 147 samme periode i fjor.
Og det blir neppe særlig mer vind i seilene når den «nye» modellen lanseres – den mangler nemlig en viktig kombinasjon: firehjulsdrift og automatgir.
Det skyldes selvsagt at markedet for firehjulsdrift er meget begrenset i resten av Europa – det er primært Norden og Alpe-landene som ønsker slike løsninger.
Skal du ha 4x4 må du velge dieselmotor med 150 hester, og denne leveres bare i kombinasjon med 6-trinns manuell girkasse. Det samme gjelder om du nøyer deg med samme motor og forhjulsdrift.
Er du derimot fornøyd med drift på forhjulene er muligheten langt flere. Da kan du få samme motor i en 115-hesters utgave hvor du kan velge mellom manuell girkasse eller 7-trinns automat.
I tillegg kan du velge mellom to nyutviklede bensinmotorer, begge med turbo og et slagvolum på 1,3 liter.
De leveres i effekter på 140 og 160 hestekrefter med dreiemoment på henholdsvis 240 og 260 Newtonmeter (270 Nm med automat) og kan kombineres med automatisk eller manuell kasse.
Ellers er det kosmetiske detaljer i eksteriør og interiør som skiller nykommeren fra den utgående modellen, som for eksempel nye lykter og ny grill.
Innendørs har den fått en ny skjerm og nye betjeningsorganer. I tillegg byr setene på flere reguleringsmuligheter for økt komfort.
Multimedia-systemet er oppdatert med R-Link 2 som inkluderer speiling av smarttelefon samt kompatibilitet med Apple Car Play og Android Auto.
På tross av begrensede utvendige mål er Kadjar en familievennlig SUV med 20 cm bakkeklaring, et bagasjerom med kapasitet på 527 liter og mange praktiske oppbevaringsrom.