-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Skaderådgiver og bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
MyCar:
Bilselger
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kia vil leke med de store
Kia har vært til stede i det amerikanske markedet i 20 år, men aldri i den mest luksuriøse enden av skalaen. Det blir det snart en endring på.
Den koreanske produsenten viser nemlig både muskler og luksus i konseptbilen K900 som står utstilt i Los Angeles. Dette er en bil som retter seg inn mot luksusbiler fra Europa og USA, blant annet S-Klasse og 7-serie.
Vi har tidligere fått antydninger om en tilsvarende modell fra Hyundai.
Når får vi ikke alle bilens mål, men en akselavstand på 304 cm og sporvidde på henholdsvis 162 og 163 cm, betyr stor limousin.
Når bilen kommer på markedet som 2015-modell kan kundene velge om det skal sitte en V8 eller en V6 under panseret. Førstnevnte har 420 hestekrefter mens «lillebror» varter opp med 311. Begge har åttetrinns automatkasse som standard.
Kia K600 er spekket med moderne teknologi. Her finner vi for eksempel full LED-pakke for alle lysfunksjoner, samt alle aktive og passive sikkerhetssystemer du kan ønske deg.
På dashbordet sitter en stor 12,3-tommers TFT-monitor som inneholder all viktig informasjon om bil, navigasjon og underholdning.
Og apropos underholdning, et 12-kanals 900-watts anlegg fra Lexicon med 17 høyttalere skal sørge for topp lydkvalitet, uansett hvor i bilen man sitter.
Bilen skal ikke bare til Korea og Nord-Amerika, den finner nok også veien til Europa etter hvert. Et dristig forsøk, men det er vel ingen asiatiske produsenter som har lykkes i å ta opp kampen mot de prestisjetunge tyskerne på vårt kontinent.