-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Oris for Williams
Klokker med gårsdagens F1-team dukker opp ennå for siste gang i denne serien. Selv om det kanskje er litt tidlig å kalle Williams for gårsdagens.
Nå skal jeg kanskje tilstå med en gang, at dersom Oris bare hadde hatt Williams-laget med i sine kolleksjoner, hadde det nok dukket opp noe annet her. Omega med Schumacher, eller Certina med det gamle BMW-Sauber-teamet, da kan vi virkelig snakke om gårsdagens.
Eller kanskje jeg hadde gravd dypt ned i bunken og hentet opp fullstendig uinteressante Locman fra Italia, som tross alt ledet klokkebrigaden da Fiat 500 ble lansert med et vegg-til-veggere utvalg klær og accessoirer enn noen ny bil hadde fått som medgift tidligere.
Eller jeg kunne sågar jukset enda litt mer og trukket frem Tissots tøffe Nicky Hayden-klokke som blir levert i en eske formet som en styrthjelm i Repsol-Honda fargene.
Men Oris har et par andre ting som taler til fordel for det så vidt over 100 år gamle (1904) sveitsermerket.
I tillegg til at de bare lager mekaniske verk: deler de klokkene sine inn i fire serier, motorsport, fly, seiling og kultur. Selv om jeg ikke akkurat går bananas av årets kultur-klokke, tilegnet Bob Dylan, finner du navn som Dizzy Gillespie, Charlie Parker og Frank Sinatra i denne gruppen.
Men det er også verd å ta med seg at her har vi et ultra ærlig produkt som vil gjøre mekaniske kvalitetsur, uten fiksfakserier, tilgjengelige for menigmann. De samme ETA-verkene som ligger i Oris-klokkene kan du faktisk finne i langt dyrere ur fra merker som TAG Heuer, Breitling og Omgea.
Med andre ord: verd en omtale.
Oris knyttet seg opp mot Williams-BMW i 2005 og gjorde faktisk deres F1-Team kronograf til selskapets mest solgte produkt i 2003. Siden den også het Limited Edition, må det nødvendigvis bety at serien ikke var så veldig limited, eller at Oris ikke selger særlig mange klokker.
Men faktisk var Oris inne i bilsport tidligere enn dette. Og begynnelsen var like beskjeden som merket egentlig er.
Vi kan trygt slå fast at denne fabrikkens navn ikke nevnes i samme åndedrett som de virkelig store prestisjemerkene. Dels ligger fabrikken i tysker-Sveits (Basel) og dels har den et navn som ikke er vanskelig å uttale – slikt blir man ikke et snobbetilbehør av.
Og når jeg forteller at de startet med å lage et spesielt Alan McNish-ur, spør vel de fleste McHvem? McNish var fører på det første Formel 1 laget til Toyota, en ikke særlig vellykket historie kan man si. Men Philipp Käser, en av Oris-sjefene, fortalte at han hadde fått smak på racingmiljøet, forhandlet derpå med flere F1-lag og endte hos Williams.
Etter det er det kommet en rekke spesialutgaver. En som feiret Williams’ 30 år, der var opplaget begrenset til 300.
En annen dukket opp da Formel 1-motorene ble begrenset til 2.400 kubikk. Gjett hvor stort det opplaget var: Jo, ganske riktig, 2.400.
En spesiell Nico Rosberg-utgave ble også fremstilt, med 24-timers urskive, der det var rød sone mellom 12 og 20 – som representerte Cosworth-motorens effektive turtall hvis du ganger det opp med 1000.
Slik kvitterte unge Nico for æren: ”Oris? Med den blir du også en god sjåfør. Det er jeg sikker på”!