-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Volkswagens USA-SUV
Amerikanere har som kjent andre krav til størrelse enn vi har i Europa. Når Volkswagen nå lanserer sin "mid-size" SUV blir det den suverent største modellen i familien.
Denne har vært i pipelinen noen år. Vi fikk et første hint gjennom konseptbilen CrossBlue som sto på Detroit-utstillingen i 2013. I april kunne vi presentere ferske spionbilder av en lett kamuflert bil.
Nå er den offisiell, og som ventet ble ikke det blåkors-lignende navnet med over til produksjon. Volkswagen har plukket frem den strålende betegnelsen Atlas som merkelig nok var ledig på markedet.
I vår målestokk er Atlas en stor SUV med et flateinnhold på ti kvadratmeter. Den har en lengde på 5.037 mm, en bredde på 1.979 mm og en høyde på 1.768 mm. Den tilbys med tre seterader og romslig bagasjerom, uten at vi får servert detaljene.
Tross sine solide mål er Atlas basert på den fleksible MQB-plattformen, og den skal bygges side om side med den amerikanske Passat-utgaven ved VW-anlegget i Chattanooga, Tennessee hvor det er investert 900 millioner dollar.
På motorfronten tilbys to alternativer – en 2,0-liters turbo rekkefirer med 238 hestekrefter og en 3,6-liters VR6 med 280 hk. Diesel er forståelig nok ikke noe tema for nye Volkswagen-modeller i USA for tiden.
Da CrossBlue Concept sto i Detroit, var den utstyrt med en hybrid drivlinje med kombinasjonen diesel/el. Den er nok vraket med tanke på USA, men VW har jo også bensin/el-hybrider som kan være aktuelle i kombinasjon med denne bilen.
Begge motorene leveres med åttetrinns automatkasse, forhjulsdrift er standard, men den sekssylindrede kan også kombineres med firehjulsdrift.
I amerikansk målestokk blir Atlas en velutstyrt bil med avanserte elektroniske hjelpemidler, men en del av dette er utstyr vi nærmest tar for gitt på moderne biler i Europa.
Atlas kommer på markedet i USA våren 2017, og mot slutten av det året skal den også lanseres i Russland og Midtøsten.