-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lexus kutter diesel
Lexus har bestemt seg for ikke lenger å markedsføre biler med dieselmotor. De satser i stedet maksimalt på hybridbiler.

Nå blir det neppe noe stort savn for Lexus-forhandlerne, for av de 438 nye Lexus som iflg. OFV er registrert hittil i år, er det bare 14 som ikke har hybrid drivlinje. Disse er IS-modeller, to med bensinmotor og 12 med diesel.
Hovedvolumet for Lexus er den nye BMW 1-serie utfordreren, CT200h. Den er det registrert hele 380 stykker av. I tillegg selges det jevnt og trutt av SUVen RX 450h – 44 nye slike har fått norske skilter siden årsskiftet.
LES: Vår prøvekjøring av Lexus CT 200h
- Vi er foreløpig det eneste landet i Europa som har tatt denne beslutningen – de andre fortsetter å markedsføre IS-modellene med diesel- og bensinmotor frem til neste generasjon IS kommer med hybrid drivlinje i 2013, sier salgs- og markedssjef for Lexus, Jan Christian Holm.
LES: Vår prøvekjøring av Lexus IS 200d som ble lansert sist vår
Med en hybrid IS fra 2013 og ny GS hybrid fra 2012, tilbyr Lexus hele fem modeller (CT, IS, GS, RX og LS) med hybrid drivlinje – mer enn noe annet merke, selv morselskapet Toyota.
TEST: Gigantenes kamp
Da Lexus i vår lanserte kompaktmodellen CT 200h, inngikk de samtidig en avtale med Norges Astma & Allergiforbund med fokus på NOx-utslipp.
- Nå har også Regjeringen forstått viktigheten av å redusere NOx-utslippet fra nye biler, og foreslår å innføre egen NOx-avgift fra 2012. Dette er et skritt i riktig retning, sier Holm.
Noen byer foreslår dessuten å innføre restriksjoner på bruk av dieselbiler på dager hvor luftforurensingsverdiene overskrider de oppsatte grenseverdiene. Alle hybridbiler vil på lik linje med elbiler bli utelatt fra evt. restriksjoner på bruk.
LES: Vår prøvekjøring av Lexus RX 450h
- Vi velger å ta konsekvensen av dette, og stopper alt salg av nye Lexus med diesel i Norge. Våre dieselmotorer er av beste sort, men vi velger likevel å fase ut modellen med dieselmotor. På den måten bidrar vi til renere byluft og mindre utslipp av helseskadelig NOx.
- Når vi nå har solgt vår siste dieselbil, er vi første bilmerke i Norge som utelukkende tilbyr hybrid på våre bilmodeller. Dette er i tråd med vår filosofi om å være et bilmerke som “ikke er som alle andre”, konkluderer Holm.
PS! Dersom du insisterer på å få kjøpe en ny IS, leveres den som IS 250 med bensinmotor på bestilling.