-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lover oss verdens raskeste
To år siden sist, men nå er SCC her igjen med løfter om at deres Tuatara skal bli verdens raskeste. 444 km/t er et tall som er lett å huske.

Egentlig syntes jeg det var ganske gøy da amerikanske SSC lot en 71 år gammel venn av huset sette seg inn i deres Ultimate Aero på Highway 221 og klokket 412 km/t.
Ikke at det var noen absolutt noe som helst, unntatt kanskje hastighetsrekord for en 71 år gammel amatør – men den klassen er ikke offisiell. Men dette var sånn en herlig amerikansk neppåjora-måte å gjøre ting på.
Ingen Bugatti-koreografi, ingen Königsegg-dramatikk med TV fra Nardi, det var bare en «kom’a gutter, så gjør vi det».
Etter det fikk SCC – som altså står for Shelby, men ikke den Shelby, han her heter Jerod og resten betyr selvfølgelig SuperCars – mekket et nytt karosseri av senere SAAB-designer Jason Castriota.
Et karosseri jeg var litt skeptisk til (i teorien) fordi jeg ikke er overbevist om de aerodynamiske finessene – men det må jeg kanskje bite i meg nå, for det er denne bilen som utvikles til noe de regner med blir verdens raskeste.
Inn i sluttfasen av utviklingsprosessen nå, forteller en pressemelding derfra, og med en motor som leverer 1300 hk og 1735 Nm rett fra benken.
Dette er de verdiene SSC snakket om for to år siden også, bortsett fra at dreiemomentkurven åpenbart har fått en skikkelig spiss – opp fra 1413 Nm som antydet i 2011.
Men «for de eierne som ikke behøver ta hensyn til begrensende lover og regler», som Jerod Shelby sier det, «har motoren et potensiale på mer enn 1700 hester».
Han beskriver denne delen av motortestingen som «om vi hadde latt en bil kjøre opp en jevnt stigende fjellside med konstant 440 km/t. Jeg har aldri sett et eksosanlegg gløde så rød-oransje, så lenge som dette, og jeg ventet bare på at metallet skulle begynne å dryppe ned på gulvet.»
Men ikke bare dryppet det null metall, da motoren ble tatt fra hverandre etter testen, så alle delene nesten fabrikknye ut, smilte han.
Det hører med til historien at blokken har de bygget selv, fra en solid klump aluminium. Det er med andre ord litt mer enn en Small Block som base her.
Nå er den siste (nummer fem) av de opprinnelige Ultimate Aero-bilene levert, og han regner med at den første Tuatara møter sitt nye hjem i desember eller januar.
Da snakker vi 1250 kg tomvekt og null til 160 på 11,2 sekunder (2,5 til hundre) og med et potensiale på 444 km/t – samtidig som den vil være «like hjemme på enhver gate eller vei hvor som helst i verden, som den vil være på Nürburgring en skikkelig trackday».