-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
McLaren? Nei, TechLaren
Et samarbeid mellom McLaren og JVC Kenwood høres uvanlig ut. Men resultatet kan vi virkelig like.
Innrømmelse: Da McLaren annonserte at de har bygget en spesialmodell i samarbeid med «JVCKENWOOD», lurte jeg umiddelbart på hva i alle dager «JVCKENWOOD» var for noe.
Et designhus, kanskje? Uttales som «jackenwood», eller «juckenwood» – en spennende «V» slengt inn som en slags annenrangs Bvlgari?
Innrømmelse 2: Da jeg etter hvert skjønte at «JVCKENWOOD» egentlig er JVC Kenwood, begynte brikkene å falle litt på plass. Men så kom frykten for at dette kun er en McLaren med førti høyttalerelementer på odde steder, fire head-units og fjorten skjermer plassert på steder du aldri kommer til å kikke.
Jeg mener; jeg har sett to-setere få montert skjermer i nakkestøtten, så alt er tydeligvis mulig.
Å, så feil jeg skulle ta.
For McLaren er ikke de som fjaser rundt med mest mulig bling. Nei, når McLaren gjør ting, da gjøres det skikkelig.
På utsiden er det ikke lett å se hva JVC Kenwood har gjort, med unntak av å klistre navnet sitt på de langsgående stripene foran og på sidene av bilen.
Men ta en kikk innvendig.
Her har den japanske gjengen strippet 675LT-modellen for hele dashbordet, og laget et nytt, ultraminimalistisk et.
Instrumentene er fjernet, og erstattet med et head-up display (HUD). Det betyr at dashbordet er helt rent, og fritt for distraksjoner.
Og på førerplass er spesialmodellen utstyrt med rattet fra McLarens banemonster, P1 GTR. Knappene for DRS og IPAS er erstattet med innstillingsbrytere for HUD-en, og foran rattet er det integrert en luftekanal for friskluft til føreren.
Men forvent ingen kalddusj derfra; air condition er ikke bilen utstyrt med.
Interiøret har også blitt strippet for bakspeil. I stedet er bilen utstyrt med et kamera i rumpa, som gjør samme nytten. Skjermen er plassert i taket, rett over/foran føreren.
Også sidespeilene er erstattet med små kamera – men det fortelles ikke hvor skjermene som viser disse «speilbildene» er plassert.
Ifølge McLaren har disse speilkameraene en fordel i at de er både mindre og lettere enn tradisjonelle speil – og derfor mer aerodynamisk effektive. Alltid en fordel.
At et samarbeid mellom McLaren og JVC Kenwood kunne gi slike lekre frukter, hadde jeg ikke trodd. Men når jeg nå ser resultatet, skjønner jeg at jeg aldri skal tvile på ferdighetene deres igjen.