-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny banebil fra McLaren
McLaren nøyer seg ikke bare med å lage sportsbiler av ypperste klasse for gatebruk. De lanserer også mer ekstreme utgaver for banebruk.
Vi har nettopp fortalt om McLarens nye P1-baserte GTR som skal debutere på Pebble Beach til helgen. Nå får vi vite at den får følge av nok en entusiastbil, 650S Sprint.
Ren racing
Som navnet indikerer er den basert på nye McLaren 650 S, men Sprint-utgaven er kun ment for banebruk. Den har mer avansert aerodynamikk og chassiset er tunet for kjøring på bane slik at det meste av komfortdetaljer er eliminert.
Det innebærer mer downforce og mer kjøling av den 3,8-liters twin-turbo motoren. Motoren er den samme som i gatebilen, men både motor og girkasse er kalibrert for ekstreme opplevelser på bane.
Strippet
Interiøret er racing-optimert og strippet for å spare vekt, uten å gå på akkord med sikkerhet eller komfort. Basert på en solid karbonfiber monocoque har bilen også FIA-godkjent veltebur, racingstol i karbonfiber med plass til HANS og hjelm, og 6-punkts seler.
I motsetning til racerbiler flest har McLaren valgt å beholde bilens aircondition. Det er i tillegg montert brannslukkingssystem.
McLaren har nylig annonsert en 650 S GT3 racerbil som er klar for salg fra neste år, og 650 S Sprint har hentet flere detaljer fra denne.
Tett på asfalten
650 S Sprint har mindre bakkeklaring enn gatebilen og justerbare dempere. Den står på 19-tommere med sentralbolt for raske hjulskift og er utstyrt med Pirelli slicks eller regndekk. Den har innebygget jekk som kobles til trykkluft under depotstopp.
På tilbehørslisten står en mer avansert aerodynamikk-pakke som inkluderer karbonfiber hekkspoiler og frontsplitter. Man kan også få et passasjersete med 6-punkts belter og lettvekts-komponenter som en frontrute i polykarbonat.
McLaren 650 S Sprint får en prislapp eksklusiv avgifter på 198.000 pund.