-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Når det beste ikke er bra nok
Det mangler ikke på selskaper som mer enn gjerne skreddersyr en bil for deg. Et av de mer rutinerte er Carlsson, med årelang Mercedes-erfaring.
Mercedes har lagt lista høyt, så S 500 Cabriolet er blant de mest luksuriøse biler man kan kjøpe. En prislapp på nesten to millioner i kombinasjon med korte somre, gjør at den garantert blir et sjeldent syn på norske veier. Hittil er det registrert ett eksemplar her.
De som ønsker seg en mest mulig sportslig utgave kan takke ja til en Mercedes-AMG S 63 4Matic Cabriolet. Skjønt en drøye fem meter lang cabriolet blir jo aldri noen sportsbil.
Er du velbeslått og bare MÅ ha en enda mer luksuriøs bil, så kan du stikke innom nærmeste Maybach-sjappe og studere Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet. Den burde tilfredsstille dine ønsker om luksus og eksklusivitet.
Nisje i nisjen
Det første man legger merke til er den spesielle lakkfargen, Carlsson Heritage Green (med gullskimmer i sollys), som de selv har designet i samarbeid med lakkprodusenten Standox. Som kontrastfarge bruker de sort pianolakk i grill, lister og øvrige detaljer.
Så har de selvsagt designet egne 20-tommers felger for den eksklusive modellen. Av en eller annen grunn tenker jeg Volvo når jeg ser disse – aner ikke hvorfor – men jeg har utvilsomt sett finere felger til lavere pris enn det jeg antar Carlsson kommer til å forlange for disse.
Mer power
Det er interiøret som har gitt navn til den eksklusive Carlsson-modellen. Diospyros er avledet fra det latinske navnet på afrikansk ibenholt, Diospyros Crassiflora.
Og det er ibenholt vi finner som dekor i interiøret, og spesielt på arealet rundt baksetene som henleder tankene til maritim luksus.
Som kontrast til det mørke treverket er det benyttet nappaskinn i fargen Vintage Cognac.
Prisen for en eksklusiv Carlsson Diospyros starter på 214.000 euro (eks. avgifter) og strekker seg til 336.000 – avhengig av motor og utstyr.
Klarer du deg med en skarve S 500 Cabriolet, slipper du unna med 1,8 millioner. Ja kanskje du får den enda billigere, nå som avgiftene reduseres med 113.890 fra neste år.