-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Når det beste ikke er bra nok
Det mangler ikke på selskaper som mer enn gjerne skreddersyr en bil for deg. Et av de mer rutinerte er Carlsson, med årelang Mercedes-erfaring.
Mercedes har lagt lista høyt, så S 500 Cabriolet er blant de mest luksuriøse biler man kan kjøpe. En prislapp på nesten to millioner i kombinasjon med korte somre, gjør at den garantert blir et sjeldent syn på norske veier. Hittil er det registrert ett eksemplar her.
De som ønsker seg en mest mulig sportslig utgave kan takke ja til en Mercedes-AMG S 63 4Matic Cabriolet. Skjønt en drøye fem meter lang cabriolet blir jo aldri noen sportsbil.
Er du velbeslått og bare MÅ ha en enda mer luksuriøs bil, så kan du stikke innom nærmeste Maybach-sjappe og studere Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet. Den burde tilfredsstille dine ønsker om luksus og eksklusivitet.
Nisje i nisjen
Det første man legger merke til er den spesielle lakkfargen, Carlsson Heritage Green (med gullskimmer i sollys), som de selv har designet i samarbeid med lakkprodusenten Standox. Som kontrastfarge bruker de sort pianolakk i grill, lister og øvrige detaljer.
Så har de selvsagt designet egne 20-tommers felger for den eksklusive modellen. Av en eller annen grunn tenker jeg Volvo når jeg ser disse – aner ikke hvorfor – men jeg har utvilsomt sett finere felger til lavere pris enn det jeg antar Carlsson kommer til å forlange for disse.
Mer power
Det er interiøret som har gitt navn til den eksklusive Carlsson-modellen. Diospyros er avledet fra det latinske navnet på afrikansk ibenholt, Diospyros Crassiflora.
Og det er ibenholt vi finner som dekor i interiøret, og spesielt på arealet rundt baksetene som henleder tankene til maritim luksus.
Som kontrast til det mørke treverket er det benyttet nappaskinn i fargen Vintage Cognac.
Prisen for en eksklusiv Carlsson Diospyros starter på 214.000 euro (eks. avgifter) og strekker seg til 336.000 – avhengig av motor og utstyr.
Klarer du deg med en skarve S 500 Cabriolet, slipper du unna med 1,8 millioner. Ja kanskje du får den enda billigere, nå som avgiftene reduseres med 113.890 fra neste år.