-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Ny superbil fra Vuhl
Vi ble oppmerksom på Vuhl første gang på Goodwoods Festival of Speed, i 2013. Den var definitivt annerledes – den var nemlig mexicansk. I år dukket den opp igjen- enda hottere.
Vuhls 05-modell virket potent nok den. Dessuten hadde den et utseende som gjorde den meget mer til en banebil enn en for landeveien – selv om den kunne brukes begge steder.
I sommer dukket de opp på Goodwood igjen, denne gangen med en 05RR. Du gjettet riktig – RR betyr «enda mer av alt, og litt mindre av litt».
Det mindre er litt spennende, for de har gått fra glassfiber til kullfiber i karosseriet, og har bygget en ny alu-carbon monocoque. Til sammen har dette kuttet vekten med 20 kg, slik at den nå er nede på 640 kg – det høres ut som ganske dyre slanke-gram det der.
Men det det er blitt mere av er ytelse. Den bruker fremdeles Fords 2,3 liters Ecoboost motor, men nå med 100 hester mer enn i 2013 – med andre ord 385 turbo-hester.
385 på 640 – det høres ut som ganske livlig. Det betyr 600 hk/tonn.
Rask
Og vi må jo kunne karakterisere 0-100 på 2,7 som ganske livlig? Bugatti Chiron har ikke mye å hente der. Toppfarten, derimot, ender på 260 km/t – men det er kanskje nok uten tak og med en frontrute som er mindre enn et kabal-kort.
Nå fikk ikke de to bilene kjørt mot hverandre på Goodwood, men da Vuhl kjørte var det helt åpenbart at den mener alvor, og den nye aero-pakken med diffuser og ny stor vinge der bak gjorde det åpenbart lettere å få kreftene ned i bakken.
Nye felger, også i karbonfiber, med Michelin Pilot Sport Cup 2 dekk, hører med. Sammen med en ny «high-speed» rack setter de punktum for det nye tilbudet.
Den opprinnelige utgaven er i produksjon og koster £ 59.995 i England. De to brødrene som står bak eventyret har ikke sluppet en eneste antydning av hva de to ekstra RR-bokstavene vil koste.