-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nytt flaggskip fra Rolls
Her er de første bildene av Rolls-Royces nye toppmodell som skal etterfølge den 13 år gamle Phantom.
Torsten Müller-Ötvös, toppsjefen for BMWs mest prestisjefulle merke, Rolls-Royce, har annonsert at produksjonen av dagens Phantom går inn i sin siste fase.
Når produksjonen stopper mot slutten av 2016, forsvinner samtidig de to spesialmodellene Phantom Coupé og den åpne Drophead Coupé. Årsaken er begrenset interesse for disse todørs modellene.
Men luksusmodellene går ut med flagget til topps – det skal nemlig lages en serie på 50 biler med betegnelse Phantom Zenith som Müller-Ötvös mener samlere vil stå i kø for å sikre seg.
Selv om etterfølgeren går under betegnelsen Phantom VIII er det ikke sikkert Rolls-Royce velger å videreføre denne betegnelsen.
Evolusjon
Den nye modellen blir like stor som forgjengeren, men den vil bli mye lettere takket være en ny aluminiumplattform som i fremtiden skal ligge under alle Rollser.
Trolig vil det britiske luksusmerket også dra fordeler av BMWs unike kompetanse innen karbonplast som de har utviklet gjennom produksjon av i-modellene og som også er på plass i den nye 7-serien.
Visuelt vil etterfølgeren til Phantom fortsatt benytte rektangulære lykter og en markant grill som roper «her kommer jeg». Designmessig blir den en evolusjon slik at den fortsatt blir lett gjenkjennelig som medlem av den luksuriøse Rolls-Royce-familien.
V12 og hybrid
Som dagens Phantom vil også etterfølgeren få en muskuløs V12 utviklet av morselskapet BMW under det lange panseret, men en ladbar hybrid med minst like mye krefter kan bli et alternativ på et senere tidspunkt.
Det forventes at bilen avdukes på en bilutstilling i løpet av 2017 og kommer på markedet tidlig 2018. Ryktene forteller om en basispris på dagens nivå, rundt 370.000 euro eksklusiv avgifter.