-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Mini lanseres i Paris
På bilutstillingen i Paris som åpner for publikum 30.september skal BMW-konsernet presentere den nye Mini. Allerede nå har vi de første offisielle bildene av bilen.
Opprinnelig kunne du kjøpe Mini under to forskjellige navn, som Morris Mini og Austin 7. Men både Austin og Morris forsvant etter hvert fra markedet og Mini ble overtatt av Rover som i sin tur ble kjøpt av BMW. Da BMW tidligere i år kvittet seg med Rover og Land Rover valgte de å beholde Mini. Nå lanseres den nye modellen.
Fremtidsrettet klassiker
-Mini er en del av bilens historie. Vår målsetning var å kombinere den emosjonelle kraften fra den tidligere modellen med fremtidens teknologi, sier sjefsdesigner Frank Stephenson. Den nye Mini Cooper er en fremtidsrettet videreføring av en gammel klassiker. På den ene siden har den beholdt mange av trekkene forgjengeren og samtidig inneholder den det beste av tilgjengelige teknologi for biler i denne klassen.
Umiskjennelig utseende
Du vil ikke være i tvil om hvilken bil dette er når du ser den nye Mini for første gang. Den stutte bakparten er der fortsatt, men nyheten er blitt rundere i formene og har fått større lys både foran og bak. Selv om bilen ser liten og puslete ut har den gjennomgått de strengeste tester med hensyn til kollisjonssikkerhet. Interiøret i bilen er også helt nytt, og du finner det du har behov for på instrumentpanelet, verken mer eller mindre.
Mini vil bli levert med tre motoralternativer, alle med volum på 1,6 liter. Du kan velge mellom 91, 115 og 170 hester, det kraftigste alternativet er med kompressor. Motorene produseres i Brasil på en helt ny fabrikk som er igangsatt av BMW og Chrysler i samarbeid. Selve bilen skal produseres på BMWs fabrikk i Oxford i England.
For livsnytere
Mini er en bil for livsnytere i alle aldre, sier BMW. De er uavhengige, spontane og kreative. Produksjonen av nye Mini skal starte neste neste sommer og Merethe Hjortaas som er Mini Manager (småsjef??) i BMW Norge forteller at salget av Mini og Mini Cooper starter i Norge i september 2001. Den heftige Cooper S må du vente litt lenger på, den kommer i løpet av 2002. Hva prisnivået blir her på berget er foreløpig uvisst, men det antydes en startpris på i underkant av 30.000 DM i Tyskland, og da er jeg redd prisen vil ligge godt over 200.000 her.
Det skal bli spennende å stifte nærmere bekjentskap med Mini på årets Paris-messe. I mellomtiden kan du jo nyte de første offisielle bildene av nyskapningen.
Av Terje Ringen – Bilnorge.no