-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Her er Porsches fremtid
For første gang kan vi presentere bilder av Porsches elbil under testing.
Mission E ble presentert som konsept på bilutstillingen i Frankfurt for to år siden, og vi fikk nylig flere detaljer om bilen fra en av Porsches toppsjefer.
Her er ferske bilder av en prototyp under testing nær Porsches anlegg i tyske Weissach. Selv om den er godt kamuflert og til og med utstyrt med «eksosrør», er det ingen tvil om at dette er produksjonsutgaven av Mission E som konseptet het.
Av eksisterende modeller på markedet er det Tesla S som er eneste utfordrer, men mange produsenter har lovet nye elbiler i løpet av et par år – blant annet BMW som viste konseptbilen i Vision på nylig avholdte IAA i Frankfurt.
Porsche har bekreftet at bilen får en rekkevidde på inntil 530 kilometer etter NEDC-standarden. Den skal gjøre null til hundre på 3,5 og ta seg videre til 200 på under tolv sekunder.
Takket være et 800 Volt-system (400 Volt er vanlig i dagens elbiler) skal det bli mulig å lade batteripakken til åtti prosent full i løpet av femten minutter.
Dette vil kreve spesielle ladestasjoner, men alle de tyske produsentene, inkludert Ford, er allerede enige om raskt å sette i gang utbyggingen av ladestasjoner med kapasitet på inntil 350 kW.
400 stasjoner skal være på plass inneværende år, mens tusenvis av stasjoner skal være tilgjengelige i 2020 når svært mange produsenter er på banen med nye elbiler.