-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
Her er Porsches fremtid
For første gang kan vi presentere bilder av Porsches elbil under testing.
Mission E ble presentert som konsept på bilutstillingen i Frankfurt for to år siden, og vi fikk nylig flere detaljer om bilen fra en av Porsches toppsjefer.
Her er ferske bilder av en prototyp under testing nær Porsches anlegg i tyske Weissach. Selv om den er godt kamuflert og til og med utstyrt med «eksosrør», er det ingen tvil om at dette er produksjonsutgaven av Mission E som konseptet het.
Av eksisterende modeller på markedet er det Tesla S som er eneste utfordrer, men mange produsenter har lovet nye elbiler i løpet av et par år – blant annet BMW som viste konseptbilen i Vision på nylig avholdte IAA i Frankfurt.
Porsche har bekreftet at bilen får en rekkevidde på inntil 530 kilometer etter NEDC-standarden. Den skal gjøre null til hundre på 3,5 og ta seg videre til 200 på under tolv sekunder.
Takket være et 800 Volt-system (400 Volt er vanlig i dagens elbiler) skal det bli mulig å lade batteripakken til åtti prosent full i løpet av femten minutter.
Dette vil kreve spesielle ladestasjoner, men alle de tyske produsentene, inkludert Ford, er allerede enige om raskt å sette i gang utbyggingen av ladestasjoner med kapasitet på inntil 350 kW.
400 stasjoner skal være på plass inneværende år, mens tusenvis av stasjoner skal være tilgjengelige i 2020 når svært mange produsenter er på banen med nye elbiler.