-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Protons første Lotus
Jeg liker å tenke på denne som min første Lotus sa Proton-sjefen, Tengku Tan Sri Mahaleel Tengku Ariff, da han presenterte den nye lille Proton-modellen som bare heter Savvy.
Dette er åpenbart en bil som i stor grad er utviklet hos Proton-eide Lotus i England. Den er designet der, alt strukturarbeidet er gjort hos dem, derfor er bilen stivere både i torsjon og bend enn noen tidligere Proton. For alt jeg vet er 1,2-liters motoren også en ny konstruksjon fra Lotus, for spesifikasjonene stemmer ikke med noen Mitsubishi-motor. Det er komponenter derfra Proton har lent seg sterkt på tidligere.
74 hester og fem trinns gearkasse er noe av drivlinjens spesifikasjoner. Fem dører og kompakt er andre av de presise spesifikasjonene vi til nå er blitt tildelt. Derimot vet vi noen flere detaljer om fargeutvalget, Stratos er pasjonsblå (!), Midnight er Tranquility svart (!!) og Magma er chili rødt.
Det fortelles også at nå når denne bilen lanseres hjemme, er både bilens og forhandlernes kvalitet sertifisert av tyske TÜV. Dette høres ut som en slags ISO-sertifisering, så hvorfor de ikke bruker en internasjonalt anerkjent standard, kan jeg dessverre heller ikke fortelle akkurat nå.
Dette er nok en modell i den serien Proton kaller GEN.2, den første kom i fjor høst. De lover oss enda to nye modeller i dette forretningsåret, en til for massemarkedet og en nisjemodell. Men eksport sier de ikke noe konkret om, selv om du ser dem ganske ofte i Norfolk-området, rundt Lotus-fabrikken.