-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Ny dieseltopp i S40/V50
Volvo lanserer nå D5-utgaver av S40 og V50. Produksjonen starter i Ghent på nyåret og bilene er leveringsklare før sommeren 2006.
Dermed får også Volvos kompakte modeller tilgang til merkets nye dieselteknologi. Med 180hk og et dreiemoment på 350Nm i området 1750-3250 omdreininger blir dette potente biler som klarer 0 til 100 på ca 8,5 sekunder. Likevel er snittforbruket såpass beskjedent som 0,7 liter på mila.
Motoren er allerede tilgjengelig i S60, V70 og XC90, og fra neste sommer skal den også tilbys til C70. I første omgang leveres motoren kun i kombinasjon med 5-trinns automatkasse. D5-motoren blir et interessant supplement til de eksisterende 4-sylindrede dieselmotorene på 1,6 og 2,0 liter og vil sette S40 og V50 i stand til å konkurrere med toppmodeller i 3-serien, A3 og nye Golf GT TDI.
Med disse modellene bør vi appellere til entusiastene. De er ofte forretningsfolk som kjører lange avstander. De krever topp ytelser og lavt forbruk. Med D5-motoren dekker vi begge disse kravene i tillegg til at vi tilbyr en høy grad av komfort og kjøreglede, sier Peter Ewerstrand, prosjektleder for S40 og V50.
Volvo regner med at D5-motoren vil være på plass i 10% av dieselbilene de selger i Europa.