-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny dieseltopp i S40/V50
Volvo lanserer nå D5-utgaver av S40 og V50. Produksjonen starter i Ghent på nyåret og bilene er leveringsklare før sommeren 2006.
Dermed får også Volvos kompakte modeller tilgang til merkets nye dieselteknologi. Med 180hk og et dreiemoment på 350Nm i området 1750-3250 omdreininger blir dette potente biler som klarer 0 til 100 på ca 8,5 sekunder. Likevel er snittforbruket såpass beskjedent som 0,7 liter på mila.
Motoren er allerede tilgjengelig i S60, V70 og XC90, og fra neste sommer skal den også tilbys til C70. I første omgang leveres motoren kun i kombinasjon med 5-trinns automatkasse. D5-motoren blir et interessant supplement til de eksisterende 4-sylindrede dieselmotorene på 1,6 og 2,0 liter og vil sette S40 og V50 i stand til å konkurrere med toppmodeller i 3-serien, A3 og nye Golf GT TDI.
Med disse modellene bør vi appellere til entusiastene. De er ofte forretningsfolk som kjører lange avstander. De krever topp ytelser og lavt forbruk. Med D5-motoren dekker vi begge disse kravene i tillegg til at vi tilbyr en høy grad av komfort og kjøreglede, sier Peter Ewerstrand, prosjektleder for S40 og V50.
Volvo regner med at D5-motoren vil være på plass i 10% av dieselbilene de selger i Europa.