-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny dieseltopp i S40/V50
Volvo lanserer nå D5-utgaver av S40 og V50. Produksjonen starter i Ghent på nyåret og bilene er leveringsklare før sommeren 2006.
Dermed får også Volvos kompakte modeller tilgang til merkets nye dieselteknologi. Med 180hk og et dreiemoment på 350Nm i området 1750-3250 omdreininger blir dette potente biler som klarer 0 til 100 på ca 8,5 sekunder. Likevel er snittforbruket såpass beskjedent som 0,7 liter på mila.
Motoren er allerede tilgjengelig i S60, V70 og XC90, og fra neste sommer skal den også tilbys til C70. I første omgang leveres motoren kun i kombinasjon med 5-trinns automatkasse. D5-motoren blir et interessant supplement til de eksisterende 4-sylindrede dieselmotorene på 1,6 og 2,0 liter og vil sette S40 og V50 i stand til å konkurrere med toppmodeller i 3-serien, A3 og nye Golf GT TDI.
Med disse modellene bør vi appellere til entusiastene. De er ofte forretningsfolk som kjører lange avstander. De krever topp ytelser og lavt forbruk. Med D5-motoren dekker vi begge disse kravene i tillegg til at vi tilbyr en høy grad av komfort og kjøreglede, sier Peter Ewerstrand, prosjektleder for S40 og V50.
Volvo regner med at D5-motoren vil være på plass i 10% av dieselbilene de selger i Europa.