-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Seat vil også på GTI-fest
Det årlige GTI-treffet i Wörthersee går av stabelen siste helgen i mai. Der vil også Seat være med på leken.
Det som startet som et treff for Golf GTI-entusiaster har etter hvert utviklet seg til en gedigen pr-jippo for VW-konsernet. Alle de fire store merkene i familien – Audi, Seat, Skoda og Volkswagen stiller med spennende biler – gjerne konstruert spesielt for dette arrangementet.
Vi har allerede fortalt at Audi viser A3 Clubsport Quattro Concept og Audi TT Quattro Sport Concept Show Car med solide muskler, og at Volkswagen ikke er stort snauere med sin 400-hesters spesial på Golf R.
Jubilerer
I dag avslører Seat at de også har lagd en egen kreasjon til treffet, så da er det vel bare å vente noen dager til før Skodas også er ute av boksen.
Seats bestselger er Ibiza, og i år runder den populære småbilen 30 år. Det er dette Seat ønsker å markere med sin Ibiza Cupster.
Bilen er basert på en Ibiza Cupra med 180-hesters 1.4 TSI-motor og kjapp DSG girkasse. Karosseriet er stort sett identisk med en vanlig Ibiza Cupra opp til vinduene, men derfra er alt endret.
Vind i håret
Taket er fjernet totalt – ikke en gang en kalesje er nevnt i Seats presentasjon av Cupster. Og det er sannelig ikke mye vinduer her heller – en liten, buet glasskjerm foran fører og passasjer, og sidevinduer som skrår nedover og blir helt borte i bakkant av kupeen.
Selv om det ikke ser slik ut, lover Seat at de to om bord er godt beskyttet, takket være seter som er senket med 80 mm sammenlignet med produksjonsbilen, kombinert med solide nakkestøtter bak fører og passasjer.
Så kan man jo lure på hvor mye man ser når man sitter så lavt.
Lakkfargen heter New Orange og er kombinert med grå og svart kontrastfarge og et minimalistisk interiør hentet fra racerbilene som deltar i Ibiza Trophy i flere europeiske land.
Nå skal man være forsiktig med å forhåndsdømme basert på to bilder og noen skisser, men jeg er ikke så sikker på om Seat vil høste stormende applaus for denne kreasjonen blant GTI-entusiastene.