-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Seat vil også på GTI-fest
Det årlige GTI-treffet i Wörthersee går av stabelen siste helgen i mai. Der vil også Seat være med på leken.
Det som startet som et treff for Golf GTI-entusiaster har etter hvert utviklet seg til en gedigen pr-jippo for VW-konsernet. Alle de fire store merkene i familien – Audi, Seat, Skoda og Volkswagen stiller med spennende biler – gjerne konstruert spesielt for dette arrangementet.
Vi har allerede fortalt at Audi viser A3 Clubsport Quattro Concept og Audi TT Quattro Sport Concept Show Car med solide muskler, og at Volkswagen ikke er stort snauere med sin 400-hesters spesial på Golf R.
Jubilerer
I dag avslører Seat at de også har lagd en egen kreasjon til treffet, så da er det vel bare å vente noen dager til før Skodas også er ute av boksen.
Seats bestselger er Ibiza, og i år runder den populære småbilen 30 år. Det er dette Seat ønsker å markere med sin Ibiza Cupster.
Bilen er basert på en Ibiza Cupra med 180-hesters 1.4 TSI-motor og kjapp DSG girkasse. Karosseriet er stort sett identisk med en vanlig Ibiza Cupra opp til vinduene, men derfra er alt endret.
Vind i håret
Taket er fjernet totalt – ikke en gang en kalesje er nevnt i Seats presentasjon av Cupster. Og det er sannelig ikke mye vinduer her heller – en liten, buet glasskjerm foran fører og passasjer, og sidevinduer som skrår nedover og blir helt borte i bakkant av kupeen.
Selv om det ikke ser slik ut, lover Seat at de to om bord er godt beskyttet, takket være seter som er senket med 80 mm sammenlignet med produksjonsbilen, kombinert med solide nakkestøtter bak fører og passasjer.
Så kan man jo lure på hvor mye man ser når man sitter så lavt.
Lakkfargen heter New Orange og er kombinert med grå og svart kontrastfarge og et minimalistisk interiør hentet fra racerbilene som deltar i Ibiza Trophy i flere europeiske land.
Nå skal man være forsiktig med å forhåndsdømme basert på to bilder og noen skisser, men jeg er ikke så sikker på om Seat vil høste stormende applaus for denne kreasjonen blant GTI-entusiastene.