-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Lancer Evo-EV
Tidligere i år fikk vi se en prototype av Mitsubishi Colt EV. Det videreutvikles nå en litt sprekere elbil, basert på Lancer Evolution IX.
Teknologien Mitsubishi bruker, MIEV (Mitsubishi Inwheel Motor Electric Vehicle) er et system som går ut på å sette inn individuelle elmotorer i hjulene. På denne måten kan man regulere fart og bremsekraft uten å være avhengig av gearkasse, drivaksel og liknende komponenter.
Colt EV fikk i hvert bakhjul innsatt en elmotor med lithiumbatteri som kraftkilde. Her roterte motorene på utsiden av navet, og det var derfor ikke plass til å sette en elmotor på forhjulene.
Ved å la elmotorene rotere innenfor navet, har Lancer Evolution EV fått elmotorer i alle 4 hjul. Dette gir større plass til bremsekomponentene. Dessuten er motorkraft og maks dreiemoment tilstede allerede ved lave turtall, og man unngår energitap.
Lancer Evolution EV blir ingen sinke - med 50 kW per hjul har den en toppfart på 180 km/t, og dette med 5 passasjerer. Dette var Mitsubishi sitt mål ved prosjektet – å skape en miljøvennlig bil som ikke går på bekostning av kjøreopplevelsen.
Mitsubishi planlegger å starte salget innen 5 år, og de har en drøm om at MIEV-systemet skal bli brukt på fremtidige biler med hybridmotor og brenselceller. I mellomtiden skal EVen testes og videreutvikles, først i rallyet for elektriske biler på øya Shikoku i Japan.