Gemballa GT 500
Gemballa GT 500
Gemballa GT 500
Gemballa GT 500
Gemballa GT 500
Gemballa GT 500
Gemballa GT 500
Gemballa GT 500

Gemballa utfordrer 911 Turbo

Noen dager etter at Porsche offentliggjorde data og bilder av sin nye 911 Turbo, presenterer Gemballa sin GT 500. Gjett hvor mange hester den bilen har!

Publisert Sist oppdatert

Det er en vanlig 997 Coupé som er basis for Gemballa GT 500. Ved hjelp av bi-turbo oppnår de 500 hester og et dreiemoment på 620 Newtonmeter ved 4.000 omdreininger. Dermed kan de skryte av et tilsvarende dreimoment og 20 hester mer enn en ”offisiell 911 Turbo.

Toppfart og akselerasjon er i samme gata, henholdsvis 315 km/t og 4,2 sekunder. Fotavtrykkene blir solide med 20-tommers felger og dekk i dimensjon 245/30-ZR20 foran og 305/25-ZR20 bak. Gummien kommer fra Yokohama, og det er også de som bruker bilen som trekkplaster i Genève (Stand 12.20 i Hall 1/2 for dere som vil ta en nærmere titt).

Sæpreg
Porsche-tunerne fra Leonberg i Swabia har gitt utseende til sportsbilen sitt eget særpreg. Det besørges av en lav front som formelig suger bilen til bakken, sideskjørt med luftinntak og en GT hekkspoiler som er hakket vassere enn den Porsche selv benytter.

Alle aerodynamiske komponenter har gått noen runder i vindtunnel, og i kombinasjon med et optimalisert chassis skal det gi Gemballa GT 500 kjøreglede i alle situasjoner. I følge Gemballa vil interiøret med sportsseter, sportsratt og aluminiumspedaler få besøkende til å ta seg ekstra god til på denne standen på utstillingen.

Powered by Labrador CMS