-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Murcielagi i nytt opplag
Det var på Frankfurt-utstillingen i 2001 at erstatningen for Diablo så dagens lys. Nå kommer Lamborghinis toppmodell i nye versjon, som Murcielago LP640.
La oss starte med betegnelsen som forteller at motoren er langsgående og hekkmontert (Longitudinale Posteriore) og at den byr på 640 hestekrefter - 60 mer enn forgjengeren. Slagvolumet er økt fra 6,2 til 6,5 liter mens maks dreiemoment er 660 Newtonmeter ved 6.000 omdreininger.
Sintere
Bilens eksteriør er endret for å gi den et mer aggressivt uttrykk. Det innebærer nye størfangere foran og bak og doble eksosrør som er inkludert i diffuseren i bakfangeren. Baklysene er også nye, og det er forskjell på høyre og venstre side bak dørene. På venstre side sørger et stort luftinntak for at nok kald luft når oljekjøleren.
De som ønsker kan få sin Murcielago levert med glassdeksel over motoren. På listen over modifiserte deler står også utvendige speil og vindusviskere. Mindre synlig er det at motoren har fått nytt inntakssystem for luft, nye veiver, kamaksler og eksosanlegg. Akselerasjonstiden til 100 km/t er dermed forbedret med 0,4 sekunder til 3,4 sek.
Trekk på fire
Som sin forgjenger – som for øvrig er solgt i ca 2000 eksemplarer – drives Murcielago LP640 på alle fire hjul. Nye Hermera felger tilbys i dimensjon 8.5 x 18 foran og 13 x 18 bak. Anbefalte dekk er Pirelli P Zero Rosso i dimensjon 245/35 ZR18 foran og 335/30 ZR18 bak. For bruk på bane anbefales P Zero Corsa mens vinterdekk, P Sottozero er under utvikling.
Verdensdebuten av Murcielago LP640 finner sted i Genève neste uke, og de første bilene kommer på veien i løpet av våren. Det har ikke blitt solgt noen nye Lamborghini i Norge de siste årene, men det ble bruktimportert to i 2005 og én i 2004 – uvisst av hvilke modeller.