-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Konklusjon
Alle våre tre testbiler denne gang er verdige representanter for kompaktklassen. De har mange fellesnevnere: Pris som starter under 250.000 kroner, dieselmotor, femtrinns gearkasse og god sikkerhet.
Fiat Bravo har løftet seg merkbart fra forgjengeren Stilo, men her trekker blant annet en drikkfeldig motor ned på totalinntrykket.
Peugeot 308 er en modernisert utgave av 307, men som sin forgjenger sliter den med å gi et positivt kjøreinntrykk på dårlig vei.
Hyundai i30 viser seg å score jevnt og trutt i alle disipliner – hvor både komfort, kjøreegenskaper og ikke minst en kvikk motor som ikke er så altfor tørst sørger for det nødvendige overtak over de to konkurrentene. Testlagets enstemmige førstevalg er derfor Hyundai i30.
LES VIDERE:
- Fiat Bravo
- Hyundai i30
- Peugeot 308
- Tekniske data