-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Volvos Eyecar er blitt en bil
Den 26. oktober fortalte vi om Ford som hadde trukket frem en rekke av de sikkerhetsdetaljene vi skal få i bilene våre i fremtiden. Blant dem var et Volvo-system som de kalte Eyecar. Nå er det bygget inn i en egen konseptbil. Pen er den ikke, men kanskje interessant?

Om dette er av vital betydning for trafikk-sikkerheten er vi ikke helt sikre på, men det er jo på en måte veldig sivilisert innsats. Fordi dette selvfølgelig gjør de såkalte seter med hukommelse overflødig. Seter med hukommelse er blitt mer og mer vanlig, de har blant annet den egenskap at de husker den posisjonen du stilte setene i sist du kjørte bilen, selv om husmor har kjørt den mange mil i mellomtiden. Men jeg orker nesten ikke å tenke på alt det andre et sete med hukommelse er tvunget til å huske, å være på undersiden av den ene fete rumpen etter den andre kan umulig gi opphav til særlig lystige minner.
Med andre ord, alt som kan bidra til at vi igjen kan lobotomere setene våre, så de skal slippe å huske sterke antydninger av hva vi spiste til middag i går, er av det gode.
Dette systemet er nå åpenbart bygget inn i denne prototypen, som sikkert også er ment å skulle vise litt av Volvos fremtidige design. Hvilket vi i hvert fall ikke håper.
Stort bilde av Volvo Eyecar
Illustrasjon av systemet
Les også: Ford viser sikkerhets-fremtid
Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no