-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Volvos Eyecar er blitt en bil
Den 26. oktober fortalte vi om Ford som hadde trukket frem en rekke av de sikkerhetsdetaljene vi skal få i bilene våre i fremtiden. Blant dem var et Volvo-system som de kalte Eyecar. Nå er det bygget inn i en egen konseptbil. Pen er den ikke, men kanskje interessant?
Om dette er av vital betydning for trafikk-sikkerheten er vi ikke helt sikre på, men det er jo på en måte veldig sivilisert innsats. Fordi dette selvfølgelig gjør de såkalte seter med hukommelse overflødig. Seter med hukommelse er blitt mer og mer vanlig, de har blant annet den egenskap at de husker den posisjonen du stilte setene i sist du kjørte bilen, selv om husmor har kjørt den mange mil i mellomtiden. Men jeg orker nesten ikke å tenke på alt det andre et sete med hukommelse er tvunget til å huske, å være på undersiden av den ene fete rumpen etter den andre kan umulig gi opphav til særlig lystige minner.
Med andre ord, alt som kan bidra til at vi igjen kan lobotomere setene våre, så de skal slippe å huske sterke antydninger av hva vi spiste til middag i går, er av det gode.
Dette systemet er nå åpenbart bygget inn i denne prototypen, som sikkert også er ment å skulle vise litt av Volvos fremtidige design. Hvilket vi i hvert fall ikke håper.
Stort bilde av Volvo Eyecar
Illustrasjon av systemet
Les også: Ford viser sikkerhets-fremtid
Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no