-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Formula Student: racerbilbygger på skolen
Nå er det snart på tide at noen tekniske læreanstalter i Norge også blir med. Fra Sverige finner vi både Chalmers i Gøteborg og Luleå, og Polyteknisk i Finland er også med i år. Med i hva? Formula Student, et arrangement der studenter presenterer og kjører racerbiler de har konstruert og bygget selv.


Formula SAE
Formula SAE
Dette ga gjenlyd i studentkretser, så den engelske ingeniørforeningen, ImechE lagde sine europeiske regler. Og der er det ikke bare snakk om banke sammen en Olabil med en hårete mc-motor og prøve å få den til å holde noen runder rundt en bane. Her snakker vi om en oppgave som skal løses gjennom et tre års lære-prosjekt. Vi snakker om konstruksjon og material-lære, vi snakker om praktisk arbeid med sveiseflammer og dreibenker, vi snakker om kost-beregning og budsjett-ansvar, vi snakker om presentasjon og markedsføring og vi snakker om toppen av kaka: å vise at den går så bra at den vinner på banen også.
Ford er en av hovedsponsorene bak arrangementet. Hvorfor? Helt åpenbart sier de, da står vi først i køen for å kunne rekruttere talentene.
Også i år skal selve presentasjonen og løpet finne sted i begynnelsen av juli. 3 dager tar det og da har over 50 universiteter og høyskoler vært gjennom det hele. Såpass mange er det forresten fra andre nasjoner enn Storbritannia nå at ImechE arbeider med å finne et annet vertskap neste år, slik at det kan bli et Europeisk og ikke bare et Britisk arrangement i fremtiden.
Dersom du ønsker å presse lærerne dine i retning av dette så start på www.formulastudent.com, derfra kommer du deg videre dit du skal. Så regner vi med en norsk bil i 2005?