-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Senku og MPV fra Mazda
I Frankfurt viste Mazda sin Sassou – den neste Mazda2 regner mange med. Til Tokyo kommer Senku, sammen med den nye MPVen og en hydrogendrevet hybrid modell.
Den hybride skal altså være en hydrogendrevet utgave av Premacy – det japanske navnet på Mazda5. Det dreier seg om en bil med en rotasjonsmotor som kan gå på både hydrogen og bensin, som også leverer strøm til et hybrid system og som skal være meget effektivt pakket. Vi får se hva de viser på pressekonferansen den 19. oktober.
Den flunkende nye MPVen skal også debutere da, men alle regner vel med at det er konseptbilen Senku som kommer til å vekke størst oppmerksomhet. Mazda kaller den en Sportsvogn for voksne og forteller at den er utstyrt med siste generasjon rotasjonsmotor som også, av en eller annen grunn, er koblet til en hybrid enhet.
Den er en 4-seter, men foreløpig har vi bare mottatt litt flytende beskrivelser. Kanskje likner den ikke på Sasson i det hele tatt, selv om det ser slik ut akkurat nå.
Ekstremt lang akselavstand, minimale overheng og fete hjul får vi høre. Elektrisk drevne sleidedører åpner inn til en revolusjonerende kupe der forsetepassasjerene blir prioritert. Hvilket sannsynligvis betyr at det er trangt bak.
Det jeg håper er at karosseriet blir like rent og fritt for dekorasjoner og grafiske tricks, slik skissen antyder. Da kan den bli en virkelig skjønnhet.