-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lukrativt å vrake i Helgeland
Dersom du har en gammel bil som skal vrakes, kan det lønne seg å være nordlending.

Det har ved tidligere aksjoner vist seg vellykket å øke vrakpanten for å få folk til å kvitte seg med gamle, forurensende biler. Regjeringen får her en glimrende mulighet når de skal iverksette nye tiltak for å stimulere næringsliv til å komme gjennom en vanskelig periode. Bilsalget har som kjent ikke vært mye å rope hurra for de siste månedene.
Men medlemmene av Helgeland Bilbransjeforening venter ikke på hva myndighetene kan finne på å gjøre en gang i fremtiden. De tar skjeen i egen hånd.
Gjennom en kampanje betaler de ut kr 4500 i tillegg til vrakpanten på kr 1500 til alle som leverer sin gamle bil til vraking og samtidig kjøper ny eller brukt bil gjennom en av de samarbeidende forhandlerne.
Tar affære
Leder av foreningen i Mosjøen, Tore Christoffersen hos Volvo-Renault-forhandler Jakhelln Bil, sier at forhandlerne har sett seg lei på den alt for lave vrakpanten.
- I motsetning til myndighetene så gjør vi noe med det, sier han og de andre medlemmene av foreningen til Helgeland Arbeiderblad.
De mener vrakpanten fra myndighetene burde være på 10.000 kroner, som hadde vært en håndsrekning både til miljøet og bilbransjen i disse tider.
Vi får se hva regjeringen finner på når de legger frem sine planer i løpet av de nærmeste ukene. Men det er vel neppe grunn til spesiell optimisme.