-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Tre små sjarmtroll

At vi tar i bruk uttrykket sjarmtroll må tolkes mer i retning av størrelsen enn at testens tre deltakere har et vinnende vesen.
De er små og nette i bytrafikken, og lette å parkere (med et unntak som nevnt), men de er upraktiske som transportløsere – i hvert fall når vi snakker om biler for familien.
Alt tatt i betraktning kan heller ikke noen av de tre sies å være billige. Når prislappen viser 177.000 kroner for en liten toseter med svært beskjeden motor, som i praksis heller ikke er beskjeden i matfatet, har den bare appell til en meget begrenset kundegruppe.
Det som kaller på smilet og skaper sjarmen er bilenes utseende, med sine sterke signaler i retning av livsstil og nostalgi. Vi kårer altså ikke noe vårt valg denne gang, men de tre bilenes sterke sider taler for seg selv:
- Smart Fortwo er den smarte bybilen med svært begrenset kjørekomfort.
- Fiat 500 er førstevalget for de nostalgifrelste som ikke bryr seg om manglende komfort.
- Mini Cooper S er bilen for de som klarer seg med en antydning av et bagasjerom, men som prioriterer kjøreegenskaper.
- LES VIDERE:
- Fiat 500
- Mini Cooper S
- Smart ForTwo
- Tekniske data