-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Land Cruiser i ny drakt
Toyota Land Cruiser er fortsatt bygget på den velkjente rammestrukturen, men under det nye skallet finner vi en rekke teknologinyheter.
En ny generasjon Land Cruiser, den fjerde i rekken, har sin publikumsdebut i Frankfurt i morgen (tirsdag).
Mer markerte karosserilinjer kjennertegner nykommeren som har fått utvendig lengde økt med 4 cm, mens akselavstanden er uforandret. Bilen leveres med enten fem eller syv seter.
I Japan er det to bensinmotorer, med henholdsvis 2,7-liters og 4,0-liters volum som er valgmulighetene under panseret.
LES: Vår prøvekjøring av Land Cruiser V8
Det europeiske markedet får imidlertid en 3,0-liters dieselmotor av common rail-typen som er kombinert med femtrinns automat og byr på 171 hk ved 3400 o/min. Dreiemomentet ligger på 410 Nm over et turtallsområde fra 1600 til 2800 o/min.
Fortsatt ramme
Sammenlignet med forgjengeren har den nye Land Crusiers ramme- og karosseristruktur blitt 11 prosent stivere. Samtidig har offroad-egenskapene fått et løft, både i form av moderne elektronikk og modifiserte hjuloppheng.
For de som vil ha full kontroll i terrenget, leveres bilen med ”Multi-terrain Monitor”, hvor kameraer gir vidvinkel-informasjon til føreren fra fronten, sidene og bak.
I standardutgave leveres bilen med 17-tommers hjul, stabilitetskontroll, Downhill Assist Control, Hill-start Assist, syv kollisjonsputer, klimaanlegg og cruise control. Den er ventet til Norge helt på slutten av året.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT