-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Hybrid og El fra Honda
Honda avslører hva de skal vise på Tokyo-utstillingen. De hevder også å ha den største standen av samtlige der.
CR-Z har vi møtt som konseptbil tidligere også, men nå begynner den å nærme seg produksjonsklar.
Vi ser en kompakt, sporty coupé med hybrid drivlinje basert på Hondas IMA-teknologi.
Honda lover at når modellen kommer i salg neste sommer, så blir den ”verdens første sports-hybridbil, og den første bensin-elektriske bil med 6-trinns manuell gearkasse.”
LES: Hybrid sportsbil fra Honda
Nostalgi
Men Honda har også et par andre konsepter å by på.
Mest sjarmerende, synes nå jeg da, er EV-N. Her har vi en liten 4-seters elbil som er inspirert av N360, Hondas populære microbil fra 60-tallet.
EV-N har solcellepaneler på taket, som kan generere strøm til batteriene om bord. Honda presiserer at bilen er et rent konsept, uten produksjonsplaner.
Skydeck
Debutant på Tokyo-utstillingen er også Skydeck. Her har vi en flerbruksbil, eller MPV, med seks sitteplasser og hybrid drivlinje.
Selv om denne også er på konseptstadiet, er den ifølge Honda et godt eksempel på hvordan deres fleksible IMA-teknologi kan anvendes i forskjellige typer kjøretøy.
For å gi bilen et fleksibelt interiør, er mange av komponentene for drivlinjen, inkludert batteriene, plassert i midttunnelen, i stedet for bak setene eller under gulvet som er mer vanlige løsninger.
Dermed får man plass til tre seterader samtidig som tyngdepunktet senkes.
LES OGSÅ: Honda går for mer hybrid
En annen attraksjon på Hondas stand er U3-X, et enhjuls personlig transportmiddel som bruker balansekontroll utviklet i forbindelse med Asimo – Hondas avanserte robot.
Prinsippet kjenner vi jo fra Segway, men Honda-utgaven virker langt mer kompakt og håndterlig. Vi får satse på at vår utsendte får en nærmere titt på denne i Tokyo. Mer informasjon skal vi i alle fall oppdrive.
LES OGSÅ: GM og Segway med rickshaw