-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Klart for Boxster Spyder
Porsche lanserer en spesialutgave på Boxster. Målgrupper er de som ønsker ekstra mye vind i håret.
Allerede i vår kunne vi avsløre at Porsche utviklet en slik modell, og etter hvert har vi også presentert spionbilder og dataillustrasjoner av andre modeller i Porsche-fremtiden.
LES: Spesial på Boxster
LES OGSÅ: Ferske Porsche-avsløringer
Med en vekt på bare 1275 kg, er dette den letteste av de serieproduserte modellene i Porsche-familien. Her får man en rendyrket Porsche med typiske kjerneverdier, som lav vekt og kraftig motor. I tillegg er den helt åpen og meget effektiv.
Dette har vært et varemerke for den tyske produsenten siden den legendariske 550 Spyder til dagens RS Spyder som gjør suksess på racerbaner verden rundt.
Denne spesialutgaven er designet for å kjøres åpen, noe du ser ved første øyekast. Likevel har den en kalesje og lave sideruter for de dagene du uventet blir overrasket av en regnskur. Men vi kan vel anta at her er man lykkeligst som liten og bør helst ikke lide av klaustrofobi.
Sammenlignet med Boxster S er Spyder-utgaven slanket, har fått et lavere tyngdepunkt og et enda stivere og mer sportslig chassis. Den har også fått de klassiske puklene bak setene, en typisk Spyder-detalj.
3,4-liters boxermotoren med direkteinnsprøyting har fått 10 ekstra hester slik at den kan skryte av totalt 320 hk. Det burde dekke behovet for de fleste.
Utstyrt med PDK dobbel clutch girkasse og Sports Chrono pakke, som inkluderer Launch Control, akselererer bilen til 100 km/t i løpet av 4,8 sekunder. Potensiell toppfart er 267 km/t, selv når du kjører åpent.
For de det måtte interessere, oppgir Porsche et snittforbruk på 0,93 liter på mila.
Porsche sammenligner gjerne den nye spesialmodellen med legendariske 550 Spyder fra 1953, og påpeker fellestrekk som midtstilt motor, lav vekt, back-to-basic livsstil, ekstrem sportslighet og høy grad av kjøreglede.
550 Spyder var den første sportsbilen fra Porsche, utviklet for racing, men også homologert for å kunne kjøres på vanlig vei. Med en vekt på bare 550 kg gjorde den stor suksess i den mange landeveisløp som ble kjørt på den tiden, som for eksempel Mille Miglia og Targa Florio.
Boxster Spyder kommer på markedet i februar 2010 som tredje medlem av Boxster-familien som fra før består av Boxster og Boxster S.
LES: Vi svingte oss i Boxster S på Sicilia
Den får en europeisk pris på € 53.110 eks. avgifter.