-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Vårt valg: Skoda Yeti
De to testbilene har hver sine mer eller mindre sterke sider.
Skulle vi gjort vårt valg ut fra de to disiplinene forbruk og pris, ville ASX være et naturlig førstevalg.
Det er også ASX som har minst «kasseform», altså at den ser mer ut som en høyreist stasjonsvogn.
Hvis fleksibilitet i seteløsninger og bagasjeplass er viktig, noe mange bilkjøpere legger vekt på i denne typen biler, er Yeti klart best. Det samme gjelder evnen til å trekke tilhenger.
Også når det gjelder sittekomfort, spesielt i baksetet, og kjøreegenskaper trekker Yeti det lengste strået.
Ut fra en helhetlig vurdering faller vi ned på Yeti som vårt valg denne gang.
Som poengsummene indikerer, trår du imidlertid ikke mye feil om du velger ASX.
LES VIDERE:
- Testvurdering og poeng Mitsubishi ASX
- Testvurdering og poeng Skoda Yeti