-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Vårt valg: Skoda Yeti
De to testbilene har hver sine mer eller mindre sterke sider.

Skulle vi gjort vårt valg ut fra de to disiplinene forbruk og pris, ville ASX være et naturlig førstevalg.
Det er også ASX som har minst «kasseform», altså at den ser mer ut som en høyreist stasjonsvogn.
Hvis fleksibilitet i seteløsninger og bagasjeplass er viktig, noe mange bilkjøpere legger vekt på i denne typen biler, er Yeti klart best. Det samme gjelder evnen til å trekke tilhenger.
Også når det gjelder sittekomfort, spesielt i baksetet, og kjøreegenskaper trekker Yeti det lengste strået.
Ut fra en helhetlig vurdering faller vi ned på Yeti som vårt valg denne gang.
Som poengsummene indikerer, trår du imidlertid ikke mye feil om du velger ASX.
LES VIDERE:
- Testvurdering og poeng Mitsubishi ASX
- Testvurdering og poeng Skoda Yeti