Hyundai i20

Hyundai i20

Hyundai Veloster Turbo

Sprekt og kompakt fra Hyundai

Hyundai henvender seg til en bred målgruppe med sine Genève-nyheter.

Publisert Sist oppdatert

Det er flere enn oss som har etterlyst en sprekere motor i morsomme Veloster, og nå kommer turboutgaven endelig til Europa også, etter USA-lanseringen i Detroit.

LES: Veloster får som fortjent

I Genève står Veloster klar med endelige spesifikasjoner.

1,6-liters turbomotoren med direkteinnsprøytning yter her 186 hestekrefter og får et maks dreiemoment på 270 Newtonmeter. Det skal sette Veloster i stand til å sprinte til 100 i løpet av ca. 8,5 sekunder.

Hjulopphenget er sportslig og tilpasset europeisk smak, og turboversjonen har en rekke diskrete detaljer, som spesielle 18-tommers felger.

En viktig nyhet for Hyundai i Genève er i30 stasjonsvogn

PRØVEKJØRT: Vi har kjørt nye i30

Som om ikke dette var nok nyheter på en gang, lanserer også Hyundai småbilen i20 i oppdatert utgave.

Bilen har fått design i tråd med sine større søsken, såkalt Fluidic Sculpture, og nye støtfangere resulterer i at den vokser 55 mm i lengden, til 5 mm under fire meter.

I Norge skal i20 selges med bensinmotorer på 1,2 og 1,4 liter, samt en ny 3-sylindret 1,1-liters dieselmotor med 75 hk og CO2-utslipp på beskjedne 84 g/km – det er faktisk midt mellom Toyota Prius og Yaris Hybrid.

Powered by Labrador CMS