-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny andreplass IRC-leder
Skoda-fører Andreas Mikkelsen økte sammenlagtledelsen i IRC etter andreplassen i San Marino Rally i sin Fabia S2000. Den regjerende mesteren leder nå med 24 poeng foran Jan Kopecký (Skoda Motorsport) på andreplass.
Med Ola Fløene i høyrestolen kjørte Andreas meget solid på de smale, svingete og støvete grusveiene. Til tross for ulempen med å kjøre først på veien, kjempet duoen gjennom hele løpet om seieren.
Andreas måtte feie veiene for grus for førerne som kom etter. Med de mange oppoverbakkene og hårnålene, hadde han også et handikap sammenlignet med Giandomenico Basso som kjørt en bil med turbo.
Likevel var Andreas raskest på seks av etappene, mot Bassos fem strekkeseire.
Mikkelsen lå 3,8 sekunder bak Basso før den 13. og siste etappen. Det var en etappe som favoriserte bilen til Basso, som hadde vært raskere på begge de to tidligere gjennomkjøringene av etappen.
Men nordmannen klinte til og vant etappen med ett sekund. Dermed tapte han den jevne duellen med knappe 2,8 sekunder etter over 190 kilometer med fartsetapper.
Selv om det selvsagt er litt surt å tape med så knapp margin, kan Mikkelsen glede seg over at han reiser hjem fra San Marino med verdifulle poeng i sammendraget.
- Etappene i årets San Marino Rally er noen av de vanskeligste grusetappene jeg noensinne har kjørt, spesielt når vi kjørte første på veien og måtte feie veien for løs grus, sier Mikkelsen.
- Veiene var smale og svingete, med så mange trær og busker som henger ut i veien at det var umulig å se utgangen av svingene. Derfor er jeg veldig fornøyd med tempoet vi har holdt i helga.
- På etappene hvor det gikk fort, var vi raskest. Men på de mange oppoverbakkene og hvor det var hårnåler, tapte vi mot bilene med turbo. Vi kom til San Marino for å sikre oss så mange IRC-poeng som mulig og øke sammenlagtledelsen, så jeg er veldig glad med at vi lyktes med det, sier Andreas Mikkelsen.
Den neste IRC-runden er Sibiu Rally Romania (20.-21. juli).