-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Lexus-utfordrer
Tiden flyr – det er faktisk syv år siden jeg var i Toscana og kjørte den nye "folkemodellen" fra Lexus. Nå kommer den i helt ny innpakning.
Syv år er en evighet i bilbransjen. Siden vår første tur i IS 250 og 220d i 2005, har Mercedes lansert ny C-Klasse, Audi ny A4, Volvo ny S60/V60 og, foreløpig sist ut, BMW sin nye 3-serie. Mercedes og Audi har sågar rukket å foreta ansiktsløftninger på sine modeller.
Det er dermed på høy tid at også Lexus kommer på banen med noe nytt dersom de skal henge med i det semi-kompakte premium-segmentet. At noe er på trappene fikk vi klare indikasjoner på under bilutstilling i Paris der Lexus viste LF-CC Concept.
Nå har vi bilder av nye IS under testing i Belgia. Den psykedeliske kamuflasjen gjør det vrient å avdekke detaljer, men vi kan regne med at den får designtrekk fra konseptbilen, selv om de mest ekstreme uttrykkene blir tonet noe ned i produksjonsmodellen.
Dagens modell har vært tilbudt i to karosseriformer, men IS 250C, cabrioleten med automatisk hardtop er et meget sjeldent syn på norske veier.
Mange har nok savnet en sporty stasjonsvogn i IS-serien, det hadde jo forgjengeren. Konseptbilen som sto i Paris var en todørs coupé, men markedet i Europa er utvilsomt langt mer interessert i en ny stasjonsvogn.
Når det gjelder drivlinjer har den norske Lexus-importøren sagt at de ikke markedsfører modeller med dieselmotor – det er jo primært hybrid det fokuseres på i Toyota-familien.
En hybrid drivlinje blir for første gang introdusert i IS-familien når den nye generasjonen debuterer neste sommer, og dette blir selvsagt den mest aktuelle varianten for vårt marked siden den får gunstige avgifter takket være lave CO2-utslipp.
Det er også sannsynlig at vi får se en F-Sport versjon med mindre bakkeklaring og sportslig styling.
Hittil i år er det ifølge OFV registrert 3 nye IS på norske skilter, mens totalen i hele fjor var 17. Selv med helt ny modell forblir IS en nisjemodell sammenlignet med volumselgerne fra de tyske og den svenske konkurrenten.