-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny logo med norsk vri
Chery er den kinesiske bilprodusenten som har lykkes best med eksport så langt – fortjeneste har det imidlertid vært dårligere med. Nå strømlinjeformer de selskapet for å fikse det.
Chery er en av de mer kjente kinesiske bilprodusentene. De startet opp i 1999, og allerede to år etter var de i gang med eksport.
Selskapet produserte rundt en halv million biler i fjor, og eksporterte rundt 25 prosent av disse ut av Kina.
Rent økonomisk har ikke de siste årene vært noen suksess. For mange modeller og undermerker har gjort at de har konkurrert like mye med seg selv som med andre.
På messen i Shanghai presenterte Chery en ny logo og sin nye strategi. Det hele ble gjort under tonefølge av ingen ringere enn Rolf Løvlands «You raise me up», sunget så skingrende falskt av en ung kineser, at Løvland trolig helst ville søkt tilflukt i sin hemmelige hage om han hadde vært til stede.
TROR DU OSS IKKE? SJEKK VIDEOEN
Som en del av restruktureringen forsvinner også relativt ukjente navn som Riich, Rely and Karry.
Riich blir en del av Chery, mens de to andre forsvinner ut – dessuten vil antallet modeller reduseres til litt over ti.
Det er viktig å huske at Chery også eier halvparten av Qoros som du kan lese mye om i den nyeste utgaven av Bil.
LES MER: ET HELT NYTT BILMERKE
Ny plattform
I tillegg til nytt navn introduserte også Chery en helt ny plattform; iAuto, som samler opp den teknologien de har utviklet de siste årene. Den første bilen på denne plattformen er Alpha 7.
Målet for Chery er å bli det mestselgende billigmerket i Kina innen 2016, og et merke for hele verden innen 2020. Og da sier de at de skal kunne kjempe mot store internasjonale merkenavn.
Alpha 7 er så langt bare et konsept, men bilen som er 465 centimeter lang og med en akselavstand på 270 centimeter vil bli den nye generasjonen Chery A4.
Sedankonseptet inneholder også et nytt underholdningssystem som Chery kaller «Cloud Drive». Det unike med systemet er at det alltid skal holde deg oppkoblet via et nettskybasert serversystem.
Under panseret finner du en ny 1,6-liters turbomotor med en sekstrinns dobbelclutchkasse.
SUV
Chery hadde også med seg en konseptbil til, Chery Beta 5 er planlagt å komme i produksjon i begynnelsen av 2015.
Den nye SUVen er basert på Tiggo 5, som også debuterte på utstillingen, og er i prinsippet en mindre versjon av denne.