-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Et lyn rundt Nordsløyfa
Mercedes AMG har igjen hatt med sin eldrevne SLS på Nordsløyfa. Det resulterte i ny rekord.
Nå kan de ikke skryte av å sette ny rekord for elbiler rundt den legendariske Nordsløyfa ved Nürburgring, for den rekorden er det Toyota som holder med sin elektriske prototyp TMG EV P002.
Men siden Toyotas bil er en prototyp, uten noen som helst produksjonsplaner, kan Mercedes AMG skryte av å ha den raskeste produksjons-el-bilen rundt den 20,8 km lange banen.
Doningen, en Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Electric Drive, gjorde unna runden på 7 minutter og 56,234 sekunder. Det var en standard bil, helt lik den som settes i produksjon denne måneden.
Men det er jo ingen hvilken som helst bil – den har en samlet effekt på 751 hestekrefter og et dreiemoment på hele 1000 Newtonmeter. En motor i hvert hjul sørger for at kreftene til enhver tid fordeles dit de best kan nyttiggjøres for å gi maksimalt grep og akselerasjon.
Null til hundre kan foretas på 3,9 sekunder, potensiell toppfart er 250 km/t og rekkevidden er, ifølge NEDC-syklusen, 250 kilometer. For å nå så langt må du nok være langt lettere på gassfoten enn Marcus Hofbauer var da han satte rekorden rundt Nordsløyfa.