Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis
Hyundai Genesis

Europa-aktuell Genesis

Hyundai har lansert andre generasjon av sin store sedan Genesis under Detroit-utstillingen. Selv om Hyundai ennå ikke kan kalle seg et premium-merke, tilsier bilens størrelse at dette er en konkurrent til blant andre BMW 7-serie.

Publisert

For første gang i en Hyundai-sedan, leveres bilen med firehjulsdrift, kalt Hitrac. Systemet kombineres med elektronisk styrt fjæring, CDC, Continous Damping Control.

Hyundais såkalte Fluidic Sculpture-design, som debuterte på Sonata i 2009, har blitt raffinert og modifisert på den nye Genesis i en slik grad at den nå kalles generasjon 2.0. Et særtrekk ved eksteriøret er den enorme sekskantete grillen.

To motoralternativer er tilgjengelige fra starten, begge ser ut til å være tiltenkt det amerikanske markedet – for Europa vil vi nok se motorer med mer moderat slagvolum.

Toppmodellen får en 5,0-liter V-åtter med 426 hk, mens «økonomiutgaven» er satt opp med en sekssylindret 3,8-liter som yter 325 hk.

Genesis skal produseres i Ulsan-fabrikken i Sør-Korea. Leveransene til USA starter på vårparten. Det er foreløpig ikke kjent når den blir å se på europeiske veier, men vi har grunn til å tro at det skjer i løpet av inneværende år.

Søstermodellen til Genesis er Kia Cadenza som høster stor anerkjennelse i USA.

Powered by Labrador CMS