-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Opels ekstreme Astra
I motsetning til de fleste konseptbiler som bygges i ett eksemplar, er verstingen fra Opel en bil som kan kjøpes. Men opplaget blir begrenset, og prisen trolig deretter.
Opel Astra OPC Extreme har den kraftigste firesylindrede motoren Opel noen gang har produsert - en toliters turbomotor med over 300 hestekrefter.
I tillegg er bilen utstyrt med en rekke high-tech-komponenter fra løpsbilen Opel Astra OPC Cup. De to bilene er i nær slekt, og OPC Extreme er utviklet direkte fra Cup-versjonen og klargjort for bruk på vanlig vei.
Slanket og stivet
Dette sterke, men superlette materialet er brukt i den store takvingen, diffusoren, frontspoileren, panser, dempere, stabilisatorstag, motordeksel, felger, luftinntak og taket. Bare felgene er 20 kg lettere enn tilsvarende aluminiumsfelger.
Taket på OPC Extreme veier bare 2,6 kg, betydelig mindre enn et ståltak som veier 9,3 kg. Et annet eksempel er hjulbuene, som veier bare 800 gram, i stedet for 2,2 kg per stykk.
Racing-gener
I tillegg kan dempere og fjærer justeres, slik du kan gjøre på en ekte racerbil.
I jakten på det kompromissløse er det ryddet godt opp innvendig. Baksetet er kastet ut, og et sikkerhetsbur er på plass for å gjøre bilen stivere og tryggere.
Fører og passasjer sitter perfekt posisjonert i spesialutviklede seter fra Recaro, utstyrt med sekspunkts belter. Kontakten mellom fører og underlaget forbedres gjennom det karbonforsterkede rattet, trukket i semsket.
- Med den nye Astra OPC Extreme viser vi ekte kjøreglede! Bilen er rett og slett så spektakulær at ekte entusiaster vil elske den. Interiøret er typisk Opel - engasjerende, presist og med tysk kvalitet. Extreme er nå toppmodellen i Astra-familien, med alt du forventer fra en supersportsbil, sier CEO for Opel, Dr. Karl-Thomas Neumann.